Flukten Fra Alcatraz (Escape From Alcatraz), film fra 1979, Regi: Don Siegel

Action, Thriller, Drama | Amerikansk | Spilletid: 112 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: Superstjernen Clint Eastwood og regissøren Don Siegel kommer sammen igjen for å lage sin femte film. Denne gangen tar de for seg den fascinerende historien om de eneste tre mennene som noensinne har klart å flykte fra det beryktede fengslet på øya Alcatraz. I løpet av 29 år var det bare en gruppe på tre menn som klarte å bryte seg ut av det tilsynelatende ugjennomtrengel... Les hele

Karakter

(4,6 av 6 | 7,7 av 10 | 21 stemmer)

1587 plass av 9214 på filmlisten (82,79%). Gå til listen

Bok |Fengsel |Øy |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

21.08.2011 sier Jacob: God omtale og veldig enig. Gir den terningkast fem selv. Så den og Dog Day Afternoon (er jo samme regissør) med bare noen dagers mellomrom og må si jeg hadde sansen for begge to. De er gode på hver sin måte så tror ikke jeg klarer å sette den ene høyere enn den andre.
I Flukten fra Alcatraz går alt jevnt og trutt og jeg syntes aldri den ble kjedelig. I Dog Day Afternoon stopper handlingen på et tidspunkt litt opp og du føler den med hell kunne vært tyve minutter raskere. Men DDA har etter min mening et enda kulere plott og Al Pacino er helt rå i hovedrollen. De har som sagt hver sine ting å spille på :)

(4,6 av 6 / 7,7 av 10 - 21 stemmer)

• blu-ray.com
  • Andre filmdatabaser: