True Romance, film fra 1993, Regi: Tony Scott

Action, Kriminal, Romantikk, Drama, Thriller | Amerikansk | Spilletid: 120 minutter | Aldersgrense: 18 år
Handling: "I'm not a fag or anything. I've always said: if I had to fuck a guy, I mean had to ... if my life depended on it ... I'd fuck Elvis!" Bare en Tarantino-film kan innledes med en slik replikk. Møt Clarence (Christian Slater): Elvis-dyrker, Kung Fu-filmekspert og selger av seriehefter. Møt også Alabama (Patricia Arquette): nybegynner i horeindustrien. Når de støter sammen ... Les hele

Karakter

(5 av 6 | 8,3 av 10 | 25 stemmer)

544 plass av 9273 på filmlisten (94,14%). Gå til listen

Mafia |Neo-noir |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

10.10.2007 sier AndreasR: Quentin Tarantino er jo ikke som andre manus forfattere. Så når han skulle lage en "gutt møter jente" film ble det heller: Gutt møter jente, gutt dreper jentas hallik, gutt jente gifter seg og stikker av med hallikens kokain, parret jages av mafia, Elvis opptrer som skyttsengel og mentor!

En romantisk action perle!
10.10.2007 sier AndreasR: Quentin Tarantino er jo ikke som andre manus forfattere. Så når han skulle lage en "gutt møter jente" ble det heller: Gutt møter jente, gutt dreper jentas hallik, gutt jente gifter seg og stikker av med hallikens kokain, parret jages av mafia, Elvis opptrer som skyttsengel!

En romantisk action perle!
06.10.2007 sier Hansy: Mens jeg først er i gang med å kommentere noen filmer... Mange av de yngste blant oss nok ikke hørt om denne fantastiske filmen... Muligens fordi det er over 10 år siden den ble lagd. Men bare sjekk den stjerne-fullspekkete lista - og den ER severdig.

Den er sinnsykt bra fordi den har hele spekteret av hva hva som skal til for å virkelig underholdes av en film. F.eks. jævli vittig at hovedpersonen innbiller seg at Elvis forteller han hvilke beslutninger han skal ta i viktige saker :D Forøvrig et vanvittig rått driv fra start til rulletekst. Kanskje du til og med kommer til å gråte en aldri så liten tåre ved slutten av filmen som ender i en vakker solnedgang...?

(5 av 6 / 8,3 av 10 - 25 stemmer)

Sist oppdatert: 2015-07-02
  • True Romance