Nope, film fra 2021, Regi: Jordan Peele

Thriller, Skrekk | Amerikansk | Spilletid: 130 minutter | Aldersgrense: 15 år

Handling:

Da faren i familien dør etter en bisarr og mystisk ulykke, må hans to barn overta driften av den store heste-ranchen. Søsknene OJ og Emerald er dog to rake motsetninger, og når de begynner å bevitne mystiske og uforklarlige hendelser der ute i ødemarka, hoper problemene og utfordringene seg opp.

[ Hentet fr... Les hele

Karakter

Filmfrontrating: (4,3 av 6 | 7,2 av 10 | 23 stemmer)
Kritikere: (4,4 av 6 | 7,4 av 10 | )
Brukere: (3,8 av 6 | 6,3 av 10 | )
Filmdatabaser: (4,6 av 6 | 7,6 av 10 | )

2943 plass av 10495 på filmlisten (71,97%). Gå til listen

• Andre filmdatabaser:
  • Rotten Tomatoes (8,2)
  • Letterboxd.com (8)
  • IMDB (7,4)
  • Rotten Tomatoes - publikum (6,8)
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Premieredatoer i Norge

19-08-2022 Kinopremiere

Regi

12.09 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Overbeviser igjen som vår tids skrekk-auteur!': Vel... nå var det ikke mange 'monologer' i denne filmen. En monolog er når én person snakker. Du tenker kanskje på 'dialog'?
Historien var jo genial. Ikke elendig. Den har så mange lag, og som fungerer/går opp, at det skal godt gjøres å skrive noe bedre.
Og dette er ikke en form for skrekk som skal jump-skremme. Da får man se andre typer skrekkfilmer. Det betyr ikke at det ikke er mye underliggende creepy uhygge her av den grunn. Så selvsagt fungerer også de scenene som ikke nødvendigvis roper "BØ!". Det er hele poenget... å la være å rope "bø!", for det er som kjent en veldig billig måte å lage spenning på og som heldigvis har gått av moten for en del år siden nå...
06.09 sier poopie94: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Overbeviser igjen som vår tids skrekk-auteur!': oki. overbeviser igjen med eviglange monologer. Elendig historie. Har en god ide som fungere. Og enkle scener som faktisk er ganske intense. Eller i denne filmen var det EN scene. I Us hadde han 3 scener som fungerte. Og i Get out hadde han flere gode scener og en drivende god film. Men Us og denne filmen var ekstremt tam og overhypet.
(4,3 av 6 / 7,2 av 10 - 23 stemmer)

Sist oppdatert: 2022-10-28
  • Andre filmdatabaser:
  • Rotten Tomatoes (8,2)
  • Letterboxd.com (8)
  • IMDB (7,4)
  • Rotten Tomatoes - publikum (6,8)

Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karkater Skala