Prison Break, tv-serie fra 2005

Kriminal, Thriller | Amerikansk | Spilletid: 545 minutter

Nøkkelord

Fengsel |

Handling:

Michael Scofield er en spesiell mann. Han gjør nemlig det han kan for å komme seg inn i fengsel. Selvsagt har han en plan med det. Hensikten er å komme nærmere sin dødsdømte bror og forsøke å få ham med ut av fengselet. Det er århundrets fengselsrømingsforsøk man står overfor her. Men ... Les hele

Karakter

Filmfrontrating: (4,9 av 6 | 8,2 av 10 | 32 stemmer)
Kritikere: (4,3 av 6 | 7,1 av 10 | )
Brukere: (5,3 av 6 | 8,8 av 10 | )
Filmdatabaser: (5 av 6 | 8,4 av 10 | )

236 plass av 1856 på TV-serielisten (87,34%)

Sist oppdatert: 2021-04-07
  • IMDB (8,4)
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om tv-serie er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Kanaler (TV / Streaming)

TV3 Norge, Netflix

Hierarki

2005 Prison Break (Tv-serie)

Premieredatoer i Norge

14-06-2006 DVD/Blu-Ray

Regi

• Regi
  • Filmcrew & annet

01.11.2012 sier Pål Frostad: Takk for advarselen. Jeg begynte å få litt nok av konseptet uansett.
    01.11.2012 sier Jacob: Enig i det du skriver! En stund siden jeg så Prison Break, men ville gitt sesong to en femmer selv. Vil gi deg en advarsel. Sesong tre og fire er helt elendige i forhold. Du må selvfølgelig velge helt selv, men sesong tre og fire kan nesten ikke sammenlignes. Blir så dumt at det ikke er til å holde ut til tider.
    11.03.2009 sier mortenmm: meget enig, serien går bare nedover videre i sesongene, klart den beste sesongen!
    09.10.2008 sier Tico: Jeg synes serien var engasjerende hele veien. Det jeg la merke til mest var hvor snill den er. I motsetning til "OZ", som er en HBO produksjon, PB er en "FOX" produksjon. Den er fullstendig blottet for banne ord og ultravold, I motsetning til andre serier som f.eks Sopranos. Det er mange antydninger til banning og vold, men "FOX" er et TV selskap og Ikke kabel TV som HBO. PB er på en måte en snillere versjon av "OZ". Legg merke til det neste gang du ser den så vil du bli litt overrasket. Uansett synes jeg at det er en bra serie fullt av underholdning og "cliffhangers".
    20.09.2008 sier kjetil: Ja, jeg falt helt av lasset etter en stund - det dauet jo helt av? Samme med LOST.
    19.09.2008 sier Stormen: Helt enig, Pål... Prison Break pleide å være bra - nå virker serien tynnslitt på originalt materiale, og hele greia går på tom tank.

17.09.2007 sier Pål Frostad: Synes denne serien var veldig bra til episode 13 hvor den var ment å ende. Etter dette fikk den mye døtid og bar preg av at manusforfatterne tynte ekstra ut av serien.
(4,9 av 6 / 8,2 av 10 - 32 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-07
  • Prison Break