Julekongen, tv-serie fra 2012

Julekalender | Norsk | Spilletid: 24 minutter | Aldersgrense: Alle år
Handling: Kevin er 9 år og bor på Sølvskogen. Far er revisor og jobber for Randi Krohn som eier hele bygda. Mor er politi, lillesøster tror hun er en prinsesse, og storesøstrene krangler hele tiden. Det er snart jul, og familien har nettopp fått beskjed om at de må feire jul hos Kevins plageånd, Peder Krohn. Men så oppdager Kevin en tunell som fører til en skjult ridderdal. Her ha... Les hele

Karakter

(4,7 av 6 | 7,9 av 10 | 17 stemmer)

287 plass av 1457 på TV-serielisten (80,37%)

Sist oppdatert: 2013-11-16

Regi

• Thale Persen [Stem]
    Regi
  • Filmcrew & annet

08.12.2012 sier Pål Frostad: Jeg digget i alle fall denne serien, men kan være jeg er litt barnslig av meg. Det er jo klart at serien sikter seg mest inn mot barn, men det er jo dem jula er mest for også. Serien begynte utrolig bra, og er spent på fortsettelsen. Det er ikke sikkert at min sekser står ved lag når serien får kjørt seg med flere episoder. Det skal jo litt til å holde kvaliteten oppe i hele 24 episoder.
    08.12.2012 sier Grotlo94: Er totalt ueinig. Dette er ein julekalender som har veldig lite julefølelse og er meir fokusert på barna. Dei beste julekalenderene er dei som klara å fenge både store og små, noko dei ikkje har klart med denne serien.

(4,7 av 6 / 7,9 av 10 - 17 stemmer)

Sist oppdatert: 2013-11-16
  • Julekongen