Treasure Island, film fra 1934, Regi: Victor Fleming

Eventyr | Amerikansk | Spilletid: 103 minutter

Nøkkelord

1700-tallet |Pirat |

Handling: Eventyrfilm basert på Robert Louis Stevensons roman. Unge Jim Hawkins (Jackie Cooper) driver et vertshus sammen med sin enslige mor. En dag kommer en sjømann, kaptein Billy Bones, og tar losji med dem. Det viser seg snart at kapteinen har en fortid som sjørøver, og snart kommer hans gamle skipskamerater for å hente tilbake et skattekart han har stjålet. Billy Bones dør i... Les hele

Karakter

Filmfrontrating: (0 av 6 | 0 av 10 | 0 stemmer)

Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karkater Skala
| |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Premieredatoer i Utlandet

08-08-1934 Kinopremiere USA, 26-12-1934 Kinopremiere Danmark

Regi

Filmcrew & annet

26.02.2011 sier michael: Det som er voldsomt irriterende med denne filmen er Jackie Cooper som Jim Hawkins. Den ungen spiller altså helt bånn-i-bøtta elendig, og så har han en tykk amerikansk dialekt som ikke passer for en engelsk historie. Jeg så litt av denne filmen nylig, og jeg ble så irritert på snørrungen at jeg håpet han kreperte i hver eneste scene. I scenen i vertshuset er det dessuten en annen irriterende jentunge som ikke finnes i noen av de andre 5 versjonene jeg har sett. Bortsett fra disse to ungene er casting i denne filmen ok. Jeg likte ansiktet på de andre skuespillerne.