Det æ'kke te å tru, film fra 1942, Regi: Toralf Sandø

Komedie | Norsk | Spilletid: 86 minutter | Aldersgrense: Alle år

Andre titler

It's Unbelievable [Engelsk]

Handling: Leif Juster og Ernst Diesen, Norges Abbott & Costello, i sin andre film. [ Hentet fra en Filmfrontanmeldelse ]

Karakter

Filmfrontrating: (2,8 av 6 | 4,6 av 10 | 16 stemmer)
Kritikere: (3,2 av 6 | 5,3 av 10 | )
Brukere: (2,5 av 6 | 4,2 av 10 | )
Filmdatabaser: (3,4 av 6 | 5,7 av 10 | )

8937 plass av 10447 på filmlisten (14,45%). Gå til listen

Sist oppdatert: 2013-10-19
  • Det æ'kke te å tru
  • Andre filmdatabaser:
  • IMDB (5,7)
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Premieredatoer i Norge

26-12-1942 Kinopremiere

Regi

Filmcrew & annet

14.07.2012 sier Jensa28: Noen som har den filmen på vhs/digitalt format? har lett over alt etter den men ikke lett og finne:/
16.02.2011 sier michael: Vel, jeg er litt usikker på i hvilken grad Norge prøver å kopiere Abbott & Costello. Den første Abbott og Costello filmen kom ut sent i 1940, mens Juster og Diesen kom på film i 1941. I mellom tiden kom krigen 9 april, men Tyskerne var jo ikke i krig med Amerikanerne før høsten 1941, så det er mulig man kunne få se Amerikanske filmer fram til krigserklæringen. Leif Juster ligner jo ikke noe på Bud Abbott, men Ernst Diesen er meget lik Lou Costello både i kroppsbygning og type. Jeg har ikke sett så mange Abbott og Costello filmer, men jeg likte Who Done It? (1942) , en komedie som handler om et mord under en radiosending. Den var inspirasjonskilden til filmen Radioland Murders (1994).
16.02.2011 sier Pål Frostad: God anmeldelse! Denne har jeg også sett og er helt enig med deg at dette ikke er den beste filmen. Den føltes egentlig bare helt grei å se bare fordi den er norsk og man føler man kjenner skuespillerne. Har ikke fått sett noe Abbott & Costello ennå. Det bør jeg vel få gjort siden det er et hull i min filmtitting.
(2,8 av 6 / 4,6 av 10 - 16 stemmer)

Sist oppdatert: 2013-10-19
  • Det æ'kke te å tru