X-Men: First Class, film fra 2011, Regi: Matthew Vaughn

Action, Drama, Sci-Fi, Eventyr | Amerikansk | Spilletid: 132 minutter | Aldersgrense: 11 år
Handling: Før Charles Xavier og Erik Lehnsherr tok navnene Professor X og Magneto, var de to unge menn som oppdaget kreftene sine for første gang. Og før de ble erkefiender, var de nære venner som jobbet sammen med andre mutanter for å forhindre en full atomkrig. I prosessen oppsto en alvorlig konflikt som ble roten til den evigvarende krigen mellom Magnetos tilhengere og X-mennen... Les hele

Karakter

(4,6 av 6 | 7,6 av 10 | 53 stemmer)

1653 plass av 8954 på filmlisten (81,55%). Gå til listen

01-06-2011 Kinopremiere

Nøkkelord

Marvel | Oppfølger | Superhelt | Tegneserie |

Relaterte filmer | X-men

X-Men: Dark Phoenix (Dark Phoenix) [2019] | X-Men: Apocalypse [2016] | X-Men: Days of Future Past [2014] | X-Men - The Last Stand [2006] | X-Men 2 [2003] | X-Men [2000] | X-Men [1992] |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

20.10.2011 sier Pål Frostad: Jeg likte faktisk denne best av alle, men forskjellig smak har vi jo innimellom. Jeg liker jo godt prequel og dette var ganske artig laget og endelig fikk man en reboot slik at man kan begynne litt på nytt i X-Men-universet selv om jeg kunne tenkt meg at man hadde spart litt på juicen så ikke ting blir helt likt som en vanlig X-Men-film i fortsettelsen.
19.10.2011 sier dreamrocker: Synes vel at denne prequel`en er den svakeste X- Men filmen så langt. litt for mye preqel etter min mening. Men det er jo en ok film, og meget godt seende, men ikke på langt nær som de første filmene.
28.06.2011 sier Jacob: Enig så enig i at de burde holdt noe igjenn kunne spart mer til neste film!
Syntes denne kunne sluttet med at Erik og Charles fortsatt var på samme lag, men at man så antydning til at deres veier ville skilles, også kunne de heller gått fra hverandre i film nummer to og vært enda større fiender i film tre (hvis den kommer).
01.06.2011 sier Tore Andre Øyås: Wow, høres ut som en skikkelig sommergodbit, så denne skal sees! :) Virker utrolig kult å gå tilbake til 60-tallet også, det blir noe stilfullt over det hele....
31.05.2011 sier Jacob: Takk så mye :) Det gjør det til de grader! God fornøyelse ;)
31.05.2011 sier Pål Frostad: God omtale! Dette hørtes kult ut. Gleder meg til å se denne neste uke på kino! Fett at man også har med litt paralleller til de andre filmene. Fett å høre at det også fungerer med Young X-Men :)

(4,6 av 6 / 7,6 av 10 - 53 stemmer)

• Martin Seth Filmblogg
  • ereviews.dk