Den fantastiske Mikkel Rev (The Fantastic Mr. Fox), film fra 2009, Regi: Wes Anderson

Eventyr, Animasjon, Komedie | Amerikansk | Spilletid: 87 minutter
Handling: Mikkel Rev og hans kone lever godt på å stjele mat fra de rike og stinkende bøndene. Men Mikkel blir en dag oppdaget, og bøndene bestemmer seg for å fange revene, noe som videre innebærer at også andre dyr sulter.

Karakter

(4,7 av 6 | 7,8 av 10 | 41 stemmer)

1474 plass av 9227 på filmlisten (84,04%). Gå til listen

05-02-2010 Kinopremiere

Nøkkelord

Bok |Fabel |Rev |Stop-motion |

Relaterte filmer | Roald Dahl

SVK - Store Vennlige Kjempe (The BFG) [2016] | Charlie og sjokoladefabrikken (Charlie and the Chocolate Factory) [2005] | Matilda [1996] | Heksene (The Witches) [1990] | The BFG [1989] | Charlie og sjokoladefabrikken (Willy Wonka & the Chocolate Factory) [1971] |

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 24.08.2009

Omtaler / Anmeldelser

Priser

2 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2010 Oscar Beste animasjonsfilm (nominert)
  • 2010 Oscar Beste filmmusikk (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

24.02.2010 sier Karoline: Vel, jeg syns "Up!" heller bør vinne beste film for den er faktisk nominert der også og så kan en av stop-motion filmene eller "Princess and the frog" vinne beste animasjonsfilm ;)
24.02.2010 sier Pål Frostad: Jeg tror egentlig Oscar-komiteen har en lett jobb. For etter å ha sett Up er det ingen over og ingen ved siden av. Men Fantastic Mr. Fox skal ha for at de forsøkte og har nok brukt mye lengre tid på å lage dette enn Pixar brukte på sin film. Og i det øyemed har jeg utrolig stor respekt for at man tørr å satse på å gjøre en slik tidkrevende film som Fantastic Mr. Fox og Coraline er å gjøre.
24.02.2010 sier Karoline: God anmeldelse, er enig med deg i mye (noe som kommer frem av min egen anmeldelse) og Oscar-komiteen får en hard jobb siden både denne, "Princess and the frog", "Coraline" og "Up!" er blant de nominerte for beste animasjonsfilm (sammen med en rar film jeg aldri har hørt om), alle disse hadde jo fortjent seieren i kjempestor grad =D
24.02.2010 sier Pål Frostad: Så bra du også likte denne filmen. Jeg har ikke fått sett flere Wes Anderson-filmer foreløpig, men ser fram til å gi ham en ny sjanse for Fantastic Mr. Fox falt i smak hos meg. Du peker på mange av de samme tingene, bra å se at vi tenker noenlunde likt ;)
21.02.2010 sier Lotte: Bra film
18.02.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Wes Anderson er en av mine yndlingsregissører, og jeg håper å få sett denne i ferien. Her jeg bor nå, er liksom kinotilbudet en god del dårligere enn i hjembyen min, og de viser bare Fantastic Mr. Fox til helt absurde tider der jeg er på skolen uansett. Men nok om det. Dette høres jo fortsatt veldig lovende ut, og når man legger til at jeg dessuten er en stor fan av stop motion-animasjon, greier jeg ikke å se for meg at jeg kommer til å mislike den!
18.02.2010 sier Karoline: Jammen da er vi jo egentlig ganske enige da, så gøy =0) Og ja, det er en veldig underholdende film ;)
18.02.2010 sier Pål Frostad: En god anmeldelse. Jeg er langt på vei enig i deg i dine argumenter for hvorfor du liker filmen. Men på det negative synes jeg ikke den ble for masete. Jeg synes dette var original og god underholdning som klarte å fascinere meg. Men vi er jo ganske så enige bort sett fra litt med terningkastet.
18.02.2010 sier Pål Frostad: Jeg kan si meg enig i at dette var en film for terningkast fem. Tok litt tid før jeg godtok filmen som den var men da ble jeg solgt til den underholdningen dette virkelig er. Jeg har aldri vært noe Wes Anderson-fan, men etter dette skal jeg virkelig se hans filmer om igjen for han virker som en mer interessant filmskaper enn jeg alltid har hatt i mitt hode.

(4,7 av 6 / 7,8 av 10 - 41 stemmer)

• Flickchickcanada.blogspot.no
  • Film&Kino