Martyrs, film fra 2008, Regi: Pascal Laugier

Drama, Grøsser | Fransk | Spilletid: 99 minutter

Nøkkelord

Bodyhorror |Hevn |Psykologisk thriller |Splatter |

Handling:

Denne franske historien er om en ung kvinnes søken etter hevn på folkene som kidnappet og torturerte henne som barn. Sammen med en venninne fra et barnehjem, finner de frem til disse menneskene, men starten på en reise av et skremmende helvete er bare så vidt i gang.

[ Hentet fra en Filmfrontanmeldelse ]

Karakter

Filmfrontrating: (5,1 av 6 | 8,5 av 10 | 34 stemmer)
Kritikere: (5 av 6 | 8,3 av 10 | )
Brukere: (5,2 av 6 | 8,7 av 10 | )
Filmdatabaser: (4,3 av 6 | 7,1 av 10 | )

314 plass av 10495 på filmlisten (97,02%). Gå til listen

• IMDB (7,1)
  • Tips om manglende kritikk:

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Se om film er på streaming:

Powered by JustWatch

Omtaler / Anmeldelser

Relaterte filmer | Martyrs

Martyrs [2015] |

Regi

Filmcrew & annet

30.12.2013 sier Stian Buhagen: Den er like på Haute Tension med volden, men Martyrs er enda mer voldelige og ikke minst sadistisk. Den har tilgjengjeld en handling med mer substans enn Haute Tension, og bedre karaktereroppbygging. En mye bedre film, Martyrs, og mye jævligere. Tror du vil like Martyrs om du likte Haute Tension, noe jeg skjønner at du gjør :)
30.12.2013 sier Tore Andre Øyås: Aha....Har sett Haute Tension og det er en av mine absolutte favoritter! Hadde nesten håpet denne var litt slik.... Så lenge det er en annen substans i historien enn bare volden i seg selv så er det jo bra. ;)
30.12.2013 sier Stian Buhagen: Flott å høre :). Den nærmeste sammenligning jeg kommer er tre andre franske skrekkfilmer: Haute Tension, Frontier(s) og L'interieur. Vet ikke om du har sett disse tre? Den som er mest lik i volden er sistnevnte, men jeg synes kanskje den tar det litt lengre; ihvertfall i brutaliteten. Ellers er det vanskelig å sammenligne den med andre skrekkfilmer, da den ikke er en typisk skrekkfilm. Håper det hjelper :)
30.12.2013 sier Tore Andre Øyås: Jeg er solgt, denne må sees! ;)
Men....noen filmer du kan sammenlikne den med? Tenker mest på det voldelige....om det er en film som er liknende eksplisitt her?
(5,1 av 6 / 8,5 av 10 - 34 stemmer)

Sist oppdatert: 2018-01-17
  • Martyrs