Shaun of the Dead, film fra 2004, Regi: Edgar Wright

Komedie, Grøsser | Engelsk (Britisk) | Spilletid: 99 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: Britisk grøsserkomedie fra 2004. Shaun er fanget i dagliglivets tomrom. Han tilbringer det meste av tiden på den lokale puben sammen med kameraten Ed, kjæresten Liz og deres nevrotiske vennepar Dianne og David. Etter at Liz dumper ham, prøver Shaun forgjeves å få orden på livet sitt igjen, men dessverre stikker de døde kjepper i hjulene for ham ved å gjenoppstå som zombi... Les hele

Karakter

(4,5 av 6 | 7,6 av 10 | 47 stemmer)

1955 plass av 9505 på filmlisten (79,44%). Gå til listen

Kult |Parodi |Zombie |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

11.01.2012 sier Pål Frostad: Er enig med deg i at dette er en svært god Zombiefilm. Zombiene er jo svært godt laget og gjort her til å være en litt komisk vri på det hele.
09.01.2012 sier Grotlo94: Ein av dei beste zombiefilmane eg har sett, og det var ikkje ein gang ein skrekkfilm! Skulle ønske at det var litt meir komedie mot slutten då...
12.12.2011 sier Grotlo94: Ønsker meg denne til jul! :D Ser så sjukt kul ut og gøy! God anmeldelse! :)
01.10.2010 sier Pål Frostad: Jeg digget denne første gang jeg så den. Jeg er enig med det meste du skriver om denne filmen. Det er befriende å se en skikkelig zombiefilm. Jeg gleder meg til å se denne filmen om igjen. Jeg bør nok skaffe meg den i samlingen for det er en veldig artig film.

(4,5 av 6 / 7,6 av 10 - 47 stemmer)

Sist oppdatert: 2018-01-17

Land

Storbritannia, Frankrike

Språk

Produksjonsselskap

Studio Canal, Big Talk Productions, WT2 Productions, Working Title Films, Universal Pictures, Inside Track 2 , FilmFour , De Wolfe Music