Saw, film fra 2004, Regi: James Wan

Thriller, Grøsser | Amerikansk | Spilletid: 103 minutter | Aldersgrense: 18 år
Handling: Fastbundet med kjetting, i hver sin ende av et nedslitt offentlig toalett, våkner to menn sakte opp fra sin bevisstløse tilstand. Mellom dem ligger en mann som har skutt seg selv i hodet. Blodet flyter rundt ham, pistolen har han enda i hånden. Mennene er Dr. Lawrence Gordon og den unge fotografen Adam. Sjokkerte og desperate innser de at de er blitt ofre for "Puslespill... Les hele

Karakter

(4,3 av 6 | 7,2 av 10 | 53 stemmer)

2535 plass av 8987 på filmlisten (71,8%). Gå til listen

26-12-2004 Kinopremiere

Nøkkelord

Kidnapping | Lavbudsjett | Psykologisk thriller |

Relaterte filmer | Saw

Jigsaw [2017] | Saw 7 - 3D (SAW 3D: The Final Chapter) [2010] | Saw 6 (Saw VI) [2009] | Saw 5 (Saw V) [2008] | Saw 4 (Saw IV) [2007] | Saw 3 [2006] | Saw 2 [2005] |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

19.03.2011 sier Pål Frostad: Jeg er veldig enig med deg Grotlo94 om at denne første filmen er svært underholdene og bra. Oppfølgerne synes jeg derimot ingenting om de blir bare dårligere og dårligere og man skjønner rett og slett ikke vitsen med å se dem mer om man ikke liker filmer som kun er ment for å sjokkere. Det jeg likte med den første filmen er at det er et litt nytt konsept og det er ganske mye stemning i filmen og ting virker litt mystisk, men all mystikken og den gode thrillerfealingen er dessverre borte i de andre filmene.
19.03.2011 sier Grotlo94: Såg den for første gang i går gratis på Voddler.com, og må si at den var utrolig bra! :D Skal se 2'eren i dag, gleder meg! :)
28.02.2010 sier Pål Frostad: En god anmeldelse. Jeg hater både nymotens grøssere og splatterfilmer, men Saw likte jeg (Det beroper seg bare til den første filmen da, da de andre bare ble for tullete). Det var et ganske så kult konsept og som var som du også skriver artig å følge med på. Vel er ikke filmen så god på alle områder, men konseptet er godt nok alene for å lage filmen. Og da jeg så filmen første gang synes jeg at den var verdt et terningkast fem.

(4,3 av 6 / 7,2 av 10 - 53 stemmer)

• Blodklubben.no
  • Andre filmdatabaser:

Land

Språk

Produksjonsselskap

Evolution Entertainment, Saw Productions Inc.