Briller (Megane), film fra 2007, Regi: Naoko Ogigami

Komedie, Drama | Japansk | Spilletid: 106 minutter
Handling: En kvinne, en kyst og en stor koffert. Dette er noen av hovedingrediensene i Naoko Ogigamis BRILLER. En pertentlig kvinne ankommer et lite kystsamfunn slepende på en stor koffert. Hun er på jakt etter fred og fordragelighet, men oppdager raskt at det å få være alene på det lille stedet er vanskeligere enn hun hadde planlagt. Stadig blir hennes forsøk på å hvile ut avbrut... Les hele

Karakter

(4,4 av 6 | 7,4 av 10 | 19 stemmer)

2297 plass av 9227 på filmlisten (75,12%). Gå til listen

Andre titler

Glasses [Engelsk]

Premieredatoer i Norge

03-04-2009 Kinopremiere, 18-10-2008 Festival, 21-10-2008 Festival

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

21.10.2010 sier Pål Frostad: Jeg er veldig enig i dine betraktninger. Jeg likte også Briller svært godt. Det er herlig å se noe med litt mindre tempo innimellom og som fungerer så godt som dette gjør. Jeg digget også den lune og sære humoren som man får servert innimellom. Jeg likte også godt det at man aldri fortalte hva 'Skumre' betydde og man heller måtte tolke det selv ut i fra det man fikk presentert. En god japansk perle dette altså.
01.10.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Jeg har hatt lyst til å se denne siden den gikk på kino. Sjøl elsker jeg japanske filmer. Syns de har en helt annen fortellerkultur og et helt annet fokus enn det mange vestlige, og særlig amerikanske, gjerne har. Og jeg kan godt like litt sære filmer (så lenge de ikke blir sære i den forstand at jeg ikke engang skjønner hva som skjer, hehe).

(4,4 av 6 / 7,4 av 10 - 19 stemmer)

Land

Japan