Alice i Eventyrland (Alice in Wonderland), film fra 2010, Regi: Tim Burton

Eventyr, Familie, Fantasi | Amerikansk | Spilletid: 108 minutter
Handling: Alice som kommer tilbake til den merkelige verdenen hun møtte første gang da hun var barn, og møter igjen barndomsvennene: White Rabbit, Tweedledee og Tweedledum, Dormouse, Caterpillar, Cheshire Cat og, selvfølgelig, The Mad Hatter. Alice legger ut på en fantastisk reise for å finne sin sanne skjebne og sette en stopper for The Red Queens terrorvelde.

Karakter

(4,2 av 6 | 7,1 av 10 | 57 stemmer)

2996 plass av 9220 på filmlisten (67,52%). Gå til listen

05-03-2010 Kinopremiere

Nøkkelord

Bok |Drøm |Fabel |Nyinnspilling |

Relaterte filmer | Alice

Alice Through the Looking Glass [2016] | Alice I Eventyrland (Alice in Wonderland) [1999] | Alice in Wonderland [1985] | Alice i eventyrland (Alice in Wonderland) [1951] |

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 26.02.2010

Omtaler / Anmeldelser

Priser

2 Oscar vunnet 1 andre Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2011 Oscar Beste scenografi (vunnet)
  • 2011 Oscar Beste kostymer (vunnet)
  • 2011 Oscar Beste spesialeffekter / Visuelle effekter (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

01.07.2010 sier dreamrocker: En helt topp omtale dette, jeg kunne ikke være mer enig. Jeg synes alle gjør en kjempejobb i denne filmen, Depp, Bonham Carter og spessielt Tim Burton. Dette er noe han kan til fulle. Jeg gleder meg til neste. Hva nå det blir.
07.03.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Haha, tusen takk :D
07.03.2010 sier Andreas Strømmen: Nattfall, du har geniale anmeldelser!: D
06.03.2010 sier Karoline: Vær så god angående anmeldelsen ;) Og jeg likte "Planet of the apes" av Tim Burton da jeg så den, men det er en stund siden og jeg har ikke sammenlikningsgrunnlag siden jeg ikke har sett originalen. Men det er bra at anmeldelsen min falt i smak og fint at du liker at jeg formidlet stemningen også for jeg føler at selve kino- og premiereopplevelsen gjerne gir mye av gleden i seg selv :)
06.03.2010 sier Pål Frostad: Først, takk for en grundig og interessant og litt anderledes anmeldelse. Så kult at du fikk med deg premieren. Det gjorde ingenting at dette ble litt langt jeg hang ihvertfall med hele veien. Det må være ekstra gøy og det er utrolig bra at du deler stemningen med oss i anmeldelsen. En liten kommentar er at jeg liker stort sett også Tim Burton, men jeg er ikke helt med på at han ikke kan være kjedelig. 'Planet of the Apes' var ganske så kjedelig og var bare underholdene fordi jeg koste meg over å ha sett originalen.
06.03.2010 sier Karoline: Fin anmeldelse og jeg er forøvrig enig med deg i en hel del faktisk, uten at det sier så mye siden du har en egen evne til å formuelere akkurat de tankene jeg tenker i anmeldelsene dine til tider ;) Uansett vakla jeg veldig mellom fire og fem selv, men jeg havna på fireren da.
06.03.2010 sier Pål Frostad: God omtale. Dette hørtes veldig gøy ut. Jeg elsket Charlie og sjokoladefabrikken og det gjør ikke noe om dette blir litt barnslig for min del. Jeg gleder meg til å se filmen.

(4,2 av 6 / 7,1 av 10 - 57 stemmer)

• Haugesunds Avis
  • Romerikets Blad