Sanne Løgner (True Lies), film fra 1994, Regi: James Cameron

Action | Amerikansk | Spilletid: 144 minutter | Aldersgrense: 18 år
Handling: Harry Tasker er en spesialagent, men for sin kone Helen er han bare en kjedelig computerselger. Da Harrys to liv ved et tilfelle støter sammen, blir både Helen og han selv fanget i en gruppe terroristers dødsfarlige spill, hvor de må kjempe med hud og hår, ikke bare for å redde ekteskapet sitt, men også sine liv.

Karakter

(4,9 av 6 | 8,2 av 10 | 26 stemmer)

565 plass av 8952 på filmlisten (93,7%). Gå til listen

Agent | Nyinnspilling | Snø |

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 1995 Oscar Beste spesialeffekter / Visuelle effekter (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

15.07.2012 sier Pål Frostad: Jeg er enig i at dette er en film som er lett å bli actionglad i. Og det at det her til tider blir for mye av det gode er jo noe som for min del underholder stort mer enn å trekke filmen nedover på skalaen. Filmen har mye god action og framstår som ganske kvaltitetsmessig laget og det hele ser jo også upåklagelig kult ut på presentasjonen. Arnold gjør også sitt her for å få filmen til å bli gøy. Jeg er også enig med deg i at Predator er ørlite bedre enn denne filmen og T1 og T2 er også i en klasse for seg der de troner øverst på Arnolds liste over de filmene man ikke kan annet enn å omfavne. Digger Terminator over alt på jord og toeren er den beste actionfilmen som noen gang er laget.

(4,9 av 6 / 8,2 av 10 - 26 stemmer)

• Silveremulsion.com
  • KillerKastChris