Til siste åndedrag (À bout de souffle), film fra 1960, Regi: Jean-Luc Godard

Thriller, Drama, Romantikk, Kriminal | Fransk | Spilletid: 90 minutter
Handling: Dette mesterverket, fra 'den nye franske bølge', markerte starten på Jean-Luc Godards karriere. Stilren og sexy - "A Bout de Souffle" er selve begrepet på filmisk coolness. Filmen, som ristet godt opp i filmverdenen da den kom i 1960, har gjort et varig inntrykk i filmhistorien, og inspirert flere av vår tids største filmskapere. Livsnyteren, rebellen og småsvindleren Mi... Les hele

Karakter

(4,7 av 6 | 7,8 av 10 | 17 stemmer)

1397 plass av 9741 på filmlisten (85,67%). Gå til listen

Anmeldelselink Karkater Skala
    | |

Omtaler / Anmeldelser

Andre titler

Åndeløs [Dansk], Till sista andetaget [Svensk], Viimeiseen hengenvetoon [Finsk], Breathless [Engelsk], Acossado [Spansk], O Acossado [Portugisisk], Al final de la escapada [Spansk], Außer Atem [Tysk], Ausser Atem [Tysk], By a Tether [Engelsk], Do poslednjeg daha [Serbisk], Do utraty tchu [Polsk], Fino all'ultimo respiro [Italiensk], Kifulladásig [Ungarsk], Me kommeni tin anasa [Gresk], Serseri asiklar [Tyrkisk], Sin aliento [Spansk]

Nøkkelord

Neo-noir |

Regi

Filmcrew & annet

07.09.2010 sier Pål Frostad: Denne har jeg ikke sett og den har jo fått god score både av deg og IMDB. Dette lover egentlig veldig bra. Må se om jeg ikke kan få sett denne filmen i nærmeste framtid.

(4,7 av 6 / 7,8 av 10 - 17 stemmer)

Sist oppdatert: 2018-03-03

Frankrike

Språk

Engelsk, Fransk

Produksjonsselskap

Les Productions Georges de Beauregard, Société Nouvelle de Cinématographie (SNC)