Keiserens nye stil - Et kongerike for en lama (The Emperor's New Groove), film fra 2000, Regi: Mark Dindal

Tegnefilm, Animasjon | Amerikansk | Spilletid: 78 minutter | Aldersgrense: 7 år
Handling: Han er ufordragelig, falsk og tenker kun på seg selv. Keiser Kuzco er hans navn, og han har store planer og drømmer om å bygge et Kuzcotopia. Trollkvinnen Yzma, hans maktglade rådgiver, vil gjerne ta over tronen i keiserdømmet. Med en giftdrink forvandler hun Kuzco til en hjelpeløs lama. Kuzco ender opp hos Pacha - en godhjertet bonde som gir ham et nytt syn på livet. Sa... Les hele

Karakter

(4,8 av 6 | 8 av 10 | 20 stemmer)

1055 plass av 9786 på filmlisten (89,23%). Gå til listen

Relaterte filmer | Keiserens nye stil

Keiserens nye stil 2 - Kronks nye stil (Kronk's New Groove) [2005] |

Priser

1 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2001 Oscar Beste orginalsang (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

28.12.2011 sier trineee90: Enig :D
21.06.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Hoho, jeg blir så glad når noen tar anbefalingene mine på alvor! Jeg har ennå ikke møtt noen som ikke har likt denne filmen, så jeg trur nok at du gleder deg med god grunn ;3
21.06.2010 sier Pål Frostad: Jeg må jammen meg få fingen ut for å se denne filmen. Den har stått i hyllen min veldig lenge og jeg har hørt at mange av mine venner også liker den, spesielt jenter da, men jeg tror den kommer til å appellere til meg også. Det er så mange filmer å se og etter alt det du skriver om den så tror jeg nok at det ikke blir så lenge før den sitter i DVD-spilleren min for et forhåpentligvis artig gjennomsyn. Jeg pleier å se Disney-filmer med min lillesøster og må vente for at det skal passe for henne å se filmen så det blir nok ikke med det første, men det skader ikke å glede seg ;)
02.04.2010 sier Pål Frostad: Hmm, har faktisk ikke sett denne filmen, men den står herved på skal se listen min. Jeg kan ikke la en artig film gå fra meg ;)
02.04.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Ja. Enig i hvert eneste ord her. Over og ut.

(4,8 av 6 / 8 av 10 - 20 stemmer)

Sist oppdatert: 2019-09-25
  • Keiserens nye stil - Et kongerike for en lama