The Evil Dead, film fra 1982, Regi: Sam Raimi

Action, Grøsser | Amerikansk | Spilletid: 85 minutter | Aldersgrense: 18 år
Handling: I årevis har den ligget gjemt, skjult for etterverdenen. Om noen leser opp besvergelsene fra denm frigjør en ondskap som aldri tidligere er sett. Nå har fem ungdommer funnet boken. Noen har nettopp åpnet den første siden...

Karakter

(4,7 av 6 | 7,8 av 10 | 34 stemmer)

1464 plass av 10114 på filmlisten (85,53%). Gå til listen

Anmeldelselink Karakter Skala
    | |

Omtaler / Anmeldelser

Andre titler

Into the Woods [Engelsk], Sam Raimi's The Evil Dead [Engelsk], Book of the Dead [Engelsk]

Nøkkelord

Splatter |

Relaterte filmer | Evil Dead

Ash vs Evil Dead [2015] | Evil Dead [2013] | Army of Darkness [1993] | Evil Dead 2 [1987] | Within the Woods [1978] |

Regi

Filmcrew & annet

06.11.2011 sier ffuser: Så bra du likte den. Jeg likte godt denne første filmen og toeren er nesten enda bedre og treeren er jo ganske episk den også på sin måte, men er litt mer komedie der.
06.11.2011 sier Grotlo94: Awesome film! :D Gleder meg noko sjukt til dei 2 andre filmane kommer i posten! ^^
17.10.2011 sier Grotlo94: Har ikkje sett den, men det er ein av filmene eg har mest lyst å se av alle! Fått skikkelig god interesse for skrekkfilmer i det siste og har bare hørt gode ting om denne! Har ikkje funnet den på den lokale filmleiebutikken, så får enten finne den i Bergen eller bestille fra nettet. Har så inderlig lyst å se den!
24.11.2010 sier Tore Andre Øyås: Denne har jeg lysst å se igjen snart! Begynner å bli en del år siden sist...husker godt jeg ble bergtatt av den første gang... :-)

(4,7 av 6 / 7,8 av 10 - 34 stemmer)

Sist oppdatert: 2021-04-28
  • The Evil Dead