Star Trek, film fra 2009, Regi: J.J. Abrams

Sci-Fi | Amerikansk | Spilletid: 126 minutter
Handling: Star Trek er en utrolig historie om et ungt mannskap som drar ut på jomfruturen med det mest avanserte romskipet som noensinne er laget: U.S.S. Enterprise. På en reise fylt av spenning, glede og kosmiske farer må de nye rekruttene finne en måte å stoppe en ondskap som truer hele menneskeheten.

Karakter

(4,8 av 6 | 8 av 10 | 52 stemmer)

1088 plass av 9227 på filmlisten (88,22%). Gå til listen

08-05-2009 Kinopremiere

Nøkkelord

Romvesen |Verdensrommet |

Relaterte filmer | Star Trek

Star Trek: Discovery [2017] | Star Trek Beyond [2016] | Star Trek Into Darkness [2013] | Star Trek 10 - Nemesis (Star Trek - Nemesis) [2002] | Star Trek - Enterprise (Enterprise) [2001] | Star Trek 9 - Insurrection (Star Trek - Insurrection) [1998] | Star Trek 8 - First Contact (Startrek: First Contact) [1996] | Star Trek - Voyager [1995] | Star Trek 7 - Generations (Star Trek Generations) [1994] | Star Trek - Deep Space Nine [1993] | Star Trek 6 - The Undiscovered Country (Star Trek VI - The Undiscovered Country) [1991] | Star Trek 5 - The Final Frontier (Star Trek V - The Final Frontier) [1989] | Star Trek - The Next Generation [1987] | Star Trek 4 - The Voyage Home (Star Trek IV - The Voyage Home) [1986] | Star Trek 3 - Jakten på Spock (Star Trek III - The Search For Spock) [1984] | Star Trek 2 - The Wrath Of Khan (Star Trek II: The Wrath Of Khan) [1982] | Star Trek 1 - The Motion Picture (Star Trek - The Motion Picture) [1979] | Star Trek [1973] | Star Trek [1966] |

Trailere | Filmklipp | Korte filmer

Trailer - 13.08.2008

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Oscar vunnet 3 andre Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2010 Oscar Beste sminke og hårstyling (vunnet)
  • 2010 Oscar Beste lyd (nominert)
  • 2010 Oscar Beste spesialeffekter / Visuelle effekter (nominert)
  • 2010 Oscar Beste lydmixing (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

25.06.2010 sier Pål Frostad: Takk for tipset om ekstramaterialet. Ser på det nå. Veldig artig ;)
25.06.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Helt enig i karaktersetting og i det hele tatt alt du sier. Jeg så denne på kino, og det var dritgøy :D Jeg hadde ikke sett noe Star Trek på forhånd, så for meg funka denne som en glimrende introduksjon. Håper det blir lagd flere Star Trek-filmer med denne gjengen, eventuelt nyinnspillinger av de gamle, for jeg digga virkelig alt her. Haha, har du den forresten på DVD? Den making of-greia er helt fantastisk, pluss at gag reel'en inneholder ei hysterisk scene der alle av en eller annen grunn snakker skotsk xD
10.05.2009 sier Bygdefjompen: Dette var en fantastisk filmopplevelse som overrasket på meg på alle mulige måter. Eller som jeg oppsummerte: en majestetisk filmopplevelse for allmennheten.

min omtale: http://skrotorama.com/?p=707

(4,8 av 6 / 8 av 10 - 52 stemmer)

• Romerikets Blad
  • Altaposten