Falling Down, film fra 1993, Regi: Joel Schumacher

Drama | Amerikansk | Spilletid: 108 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: William 'Bill' Foster også kjent som 'D-Fens', en ingeniør som forsøker å 'dra hjem' til sin datters bursdag etter å ha forlatt bilen sin midt i trafikken på årets varmeste dag. Mens han trasker gjennom byen Los Angeles til fots føler han seg fremmedgjort, kvalm og sint over hva han opplever mens han blir tilsnakket, bedratt og avslått. Han blir etterhvert selvtektig når... Les hele

Karakter

(4,7 av 6 | 7,9 av 10 | 27 stemmer)

1277 plass av 9271 på filmlisten (86,24%). Gå til listen

Midtlivskrise |Psykologisk thriller |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

27.03.2010 sier Kristine Oseth Gustavsen: Hehe, som sagt sleit jeg veldig med karaktersettinga her. Satt liksom gjennom hele filmen og venta på at den skulle bli ferdig så jeg kunne gå og legge meg xD Ser ikke bort fra at jeg hadde gitt et snillere terningskast hvis jeg bare hadde vært litt mer opplagt! Må prøve å få sett denne en gang jeg faktisk er våken :p
26.03.2010 sier Pål Frostad: Jeg er enig i mye av det du skriver, men ikke alt. Dette er en av mine ynglingsfilmer og jeg synes den har veldig mye, men den er på ingen måte perfekt. Men i min bok er den en god femmer. Jeg digger også skuespillet til Robert Duvall i denne filmen. For min del har filmen mange styrker og er en film jeg kan se mange ganger. Men en firer i din bok er veldig bra, så jeg er igrunnen veldig fornøyd med ditt terningkast ;)

(4,7 av 6 / 7,9 av 10 - 27 stemmer)

Sist oppdatert: 2016-07-05
  • Falling Down