|
Nøkkelord
KLM |
Handling: I Legenden om Atlant-Is har brødrene fått i oppdrag av Samerådet å finne de magiske krukkene Urk og Irka. Eventyret bringer dem til Kautokeino, Hong Kong, Sykkylven, Mallorca, \'De Dødes Tjern\' og tilbake igjen. De blir forfulgt av ulver, og treffer spøkelser, skjeletter, Miss Moss 1940, Kjell Magne Bondevik og en skummel, samisk sjaman - og ikke minst erkeskurken Dr. E... Les hele
Handling: I Legenden om Atlant-Is har brødrene fått i oppdrag av Samerådet å finne de magiske krukkene Urk og Irka. Eventyret bringer dem til Kautokeino, Hong Kong, Sykkylven, Mallorca, \'De Dødes Tjern\' og tilbake igjen. De blir forfulgt av ulver, og treffer spøkelser, skjeletter, Miss Moss 1940, Kjell Magne Bondevik og en skummel, samisk sjaman - og ikke minst erkeskurken Dr. Ernst Muffens og hans sleipe tyvebande. De blir fanget i gruvesjakter, faller i bresprekker, råkjører på snøscooter og finner en ekte ungdomskilde! Minimer handlingsreferat
|