Den innerste sirkel (The Good Shepherd), film fra 2006, Regi: Robert De Niro

Drama, Thriller | Amerikansk | Spilletid: 167 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: Edward Wilson forstår verdien av hemmeligholdelse - diskresjon og æresforpliktelser er boret inn i ham siden barndommen. Som en ivrig og optimistisk student ved Yale i 1939, blir han rekruttert til det hemmelige brorskapet Skull and Bones, en yngleplass for fremtidige verdensledere. Wilsons skarpe intelligens, plettfrie rykte og oppriktige tro på amerikanske verdier gjør... Les hele

Karakter

(4 av 6 | 6,7 av 10 | 29 stemmer)

3781 plass av 9276 på filmlisten (59,25%). Gå til listen

Trailer - 27.04.2007

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 2007 Oscar Beste scenografi (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

11.09.2007 sier AndreasR: Jeg er ikke enig overhode! Denne filmen handler like mye om hva jobben som spion gjør med spionene som hva spionene gjør for jobben. Det er IKKE en vanlig action film med hurtig klipping. Det er kanskje ikke så rart i og med at det ikke er en action film.

Det er en stilfull triller. Den forteller en historie om hvordan jobben former han som person. Min antagelse er at artikkelforfatteren her gikk til filmen med feil inntrykk av hvordan film han skulle se.

Slakt er totalt skivebom!
18.05.2007 sier Ole: Jeg er enig i at denne filmen var ganske kjedelig og langdryg. Mye av grunnen til det tror jeg er at fokuset i filmen er så sterkt rettet på Edward (Damon) og hans personlige utvikling. Når en film nesten utelukkende handler om karakterutviklingen til hovedpersonen krever det en skuespiller i særklasse. Matt Damon har ikke de kvaliteter som kreves for dette.

Filmen har likevel endel "redeeming qualities" som det heter, og temaet i filmen er for så vidt interessant, men den har fått ufortjent mye positiv oppmerksomhet.

(4 av 6 / 6,7 av 10 - 29 stemmer)

Sist oppdatert: 2016-07-30

| |

Land

Språk

Produksjonsselskap

Universal Studios / Universal Pictures, Morgan Creek Productions, Tribeca Productions, American Zoetrope Productions, Morgan Creek International