Alien 3, film fra 1992, Regi: David Fincher

Action, Thriller, Sci-Fi, Monster-film, Grøsser | Amerikansk | Spilletid: 115 minutter | Aldersgrense: 18 år
Handling: Ripley er eneste overlevende når hennes vrak av et romskip lander på Fiorina 161, en gold ødemark bebodd av de tidligere fangene på planetens fengsel for særlig farlige forbrytere. Ripleys frykt for at en alien skal ha fulgt med ombord viser seg å være velbegrunnet -antallet ille tilredte lik etter eks-fanger bare vokser. Uten våpen eller moderne teknologi av noe slag må... Les hele

Karakter

(4 av 6 | 6,7 av 10 | 34 stemmer)

3800 plass av 9204 på filmlisten (58,72%). Gå til listen

27-08-1992 Kinopremiere

Nøkkelord

Fengsel |Monster |Overlevelse |Robot |Romvesen |Verdensrommet |

Relaterte filmer | Alien

Alien: Covenant [2017] | Prometheus [2012] | Aliens vs. Predator: Requiem [2007] | AVP - Alien Vs. Predator [2004] | The Alien Legacy - Eksklusiv bonus DVD [1999] | Alien - Oppstandelsen (Alien - Resurrection) [1997] | Aliens [1986] | Alien [1979] |

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Oscar-nominasjoner Vis priser
  • 1993 Oscar Beste spesialeffekter / Visuelle effekter (nominert)

Regi

Filmcrew & annet

20.10.2014 sier Pål Frostad: Kommentar på Petromax sin omtale 'Undervurdert perle og en perfekt avslutning.': Er enig i at dette er en helt ny greie og ikke så teknologisk som de andre filmene før den. Kult! Visste faktisk ikke at det var flere versjoner av denne. Vet ikke om jeg har sett begge versjonene. Her må jeg gå inn å se på de eksemplarene jeg har av filmen å sjekke. Kjenner at jeg snart skal se denne igjen, men først må jeg se Aliens igjen, lengst siden jeg har sett den av de tre :)

(4 av 6 / 6,7 av 10 - 34 stemmer)

• Torsdagsfilmen.blogspot.no
  • ereviews.dk