Terminator 3 - Rise of the Machines, film fra 2003, Regi: Jonathan Mostow

Sci-Fi, Action, Thriller | Amerikansk | Spilletid: 110 minutter | Aldersgrense: 15 år
Handling: Amerikansk science fiction fra 2003. Det er ti år siden John Connor reddet menneskeheten fra utryddelse. Nå har han blitt en ung mann som lever på samfunnets skyggeside uten fast bopel, kredittkort, mobiltelefon eller jobb. Alt dette for at Skynet, systemet som prøvde å ta livet hans, ikke kan spore ham opp. Skynet har likevel ikke gitt opp håpet om å rydde Connor av vei... Les hele

Karakter

(4,1 av 6 | 6,8 av 10 | 52 stemmer)

3657 plass av 9273 på filmlisten (60,57%). Gå til listen

15-08-2003 Kinopremiere

Premieredatoer i Utlandet

02-07-2003 Kinopremiere USA

Nøkkelord

Biljakt |Fremtid |Kunstig intelligens (AI) |Oppfølger |Postapokalyptisk |Robot |Tidsreise |

Relaterte filmer | Terminator

Terminator: Dark Fate [2019] | Terminator Genisys [2015] | Terminator Salvation [2009] | Terminator: The Sarah Connor Chronicles [2008] | Terminator 2 - Dommens Dag (Terminator 2 - Judgment Day) [1991] | The Terminator [1984] |

Omtaler / Anmeldelser

Regi

Filmcrew & annet

14.09.2009 sier Andreas Strømmen: Alle tidsreiser er ulogiske. :p Siden bare en liten forandring i fortiden, kan forandre en hel del i framtiden. :) (Kan da tenke litt tilbake på filmen Sound of thunder, der noen mennesker reiser tilbake i tid, som en attraksjon, bare ingenting forandres - men etter en liten fatal hendelse, der et insekt dør, forandres fremtiden til det katastrofale)
13.09.2009 sier Pål Frostad: Det har du rett i. Men så er da tidsreiser litt ulogisk i utgangspunktet også da :)
13.09.2009 sier Andreas Strømmen: Men en og samme person, kan ikke være født fra forskjellige personer.
13.09.2009 sier Pål Frostad: Har lurt litt på dette selv. Jeg tror John Connor nok er født fra før av, men da under vanlige forhold. Men med en gang maskinene sender en terminator tilbake i tiden messer det opp ganske mye, og må John Connor i framtiden ty til andre midler for å framdeles være født.
13.09.2009 sier Andreas Strømmen: Det er en ting jeg undrer meg over.. I denne filmen sier Connor til T1, at faren hans kom fra fremtiden, og at det var Connor som sendte ham... Det jeg da undrer på; Hvordan i svarte kan en som ikke ha blitt født, i fremtiden sende sin egen far tilbake til fortiden, for å gjøre moren gravid?
Filmfans burde vel satt seg dette spørsmålet, og gravd litt dypere. Jeg for min del likte Terminator-filmene, fram til jeg satte meg litt inn i dem, ihvertfall den 3...

(4,1 av 6 / 6,8 av 10 - 52 stemmer)

Sist oppdatert: 2016-07-31

Land

USA, Storbritannia, Tyskland

Språk

Produksjonsselskap

Warner Bros. Pictures, Intermedia Films, IMF, Andrew G. Vajna, C-2 Pictures, Lieberman, Mario F. Kassar, Mostow, Toho Towa, VCL