- Mer om podcasten Attack of the Killer Kast

Alle episodene

Episode 154: The Cabin in the Woods

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Fem ungdommer drar på hyttetur til en hytte som ligger langt ute i skogen. I kjelleren finner de en dagbok hvor de ved å lese høyt fra den påkaller en zombie-familie som kommer for å drepe de en etter en. Høres ut som en rimelig standard affære? Men det hele er en del av et topphemmelig rituale og det hele overvåkes fra en hemmelig base langt under jorden.

Da The Cabin in the Woods kom i 2011 høstet den mange lovord fra horror-fans og kritikere, og siden da er det sjeldent denne filmen blir løftet frem. Hvorfor er det slik, spør du kanskje? Godt spørsmål, svarer vi! The Cabin in the Woods er en sjelden horror-perle som både tar skrekken på alvor samtidig som den gir et satirisk skråblikk på skrekksjangeren og samfunnet forøvrig.

Sett deg godt til rette og jekk deg en sommerpils eller sommerbrus og hør vår anmeldelse av The Cabin in the Woods! God sommer!

Med: Chris, Jørgen og Kurt

Episode 153: Timecop

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

I den dystopiske fremtid (2004) så er tidsreiser oppfunnet. TEC er et statlig organ som har som oppgave å passe på at tidsreiser ikke blir misbrukt til å forandre fremtiden for egen vinning. For Max Walker blir det en kamp for eksistensen når han må stoppe en korrupt politiker fra å forandre fortiden slik at han kontrollerer fremtiden.

Timecop er en sci-fi action-film med actionfilmlegenden Jean-Claude Van Damme fra 1994 og er på andreplass av hans mest innbringende filmer. Men er denne filmen verdt å bruke tiden på? Akkurat det kan vi gi deg svaret på!

Alt du trenger å gjøre er å slenge deg ned i godstolen, finne frem noe godt å drikke/spise og trykke på Play!

Episode 152: American Gothic

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

En gruppe venner tar med Cynthia på akkurat det hun trenger etter et langt opphold på psykiatrisk sykehus: En flytur som ender med nødlanding på en øy som er helt øde, med unntak av en noe spesiell familie. En familie med sterk tro og som ikke lar fremmede rokke ved deres livsstil.

Denne episoden er bestemt av vår kjære lytter Sverre Lorentzen. Han har kunnet bestemme denne episoden fordi han er premium-medlem på Killer Kast Kollektor-nivå. Og han ønsket at vi skulle ta for oss denne filmen. Har du lyst til å bestemme hvilken film vi skal snakke om? Gå til attackofthekillerkast.com/gopremium og bli en Killer Kast Kollektor du også!

Men hva synes vi om denne litt glemte slasher filmen fra 1988? Er den verdt å sjekke ut eller er det bare å sette den på første sjøfly til nærmeste øde øy? Bare en måte å finne ut på det! Trykk på play!

Episode 151: Night of the Lepus

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Påskemorgen slukker sorgen. Det gjør også vår påskespesial hvor vi tar for oss kultfilm-klassikeren fra 1972: Night of the Lepus.

Etter å ha prøvd å bli kvitt en horde med harepuser så ender en gruppe med forskere opp med kjempestore harepuser i stedet! De store harepusene må stoppes før de spiser alt og alle de kommer over!

Sett deg godt til rette med påskeegget ditt og hør hva vi synes om denne pelskledde filmen!

Episode 150: Scanners

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

I denne episoden tar vi for oss den canadiske sci-fi grøsseren «Scanners» regissert av David Cronenberg. Om du ikke har sett eller hørt om filmen, så har du garantert sett den legendariske hode-eksplosjons-scenen! Dette er filmen som førte til at body horror-kongen Cronenberg fikk sitt internasjonale gjennombrudd. «Scanners» ble en såpass stor hit at det også kom to oppfølgere.

Det er vel ingen tvil om at «Scanners» er en milepæl i skrekkfilm-historien, men har den tålt tidens tann? Er Michael Ironside fortsatt like kul? Og hvordan står det egentlig til med oppfølgerne? Er de verdt å bruke tiden på?

Alle disse spørsmålene og flere får du svar på i denne episoden!

Med: Jørgen og Kurt

Episode 149: Dead Heat

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Dead Heat er en ingen vanlig buddy cop-film, men som Joe Piscopo selv sier: En blanding av Lethal Weapon, RoboCop og Night of the Living Dead. Vi følger de beinharde purkene Roger Mortis og Doug Bigelow som havner midt i et bankran som blir begått av zombier(!). Jakten tar de til Dante Laboratories hvor Roger Mortis virkelig lever opp til navnet og blir drept, men en god purk lar seg ikke stoppe av noe så banalt som litt død!

Håper dere holder dere fast i godstolen for dette kommer til å bli en «wild ride»!

Episode 148: Topp 5 Valentine-skrekkfilmer

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Lørdag 5. mars var vi igjen på plass på Tæps for å spille inn live podcast. Denne gangen var det romantikk som stod på agendaen. Vi presenterte vår topp 5 liste over skrkekfilmer hvor kjærlighet er tema eller motiv foran publikum! Tusen takk til alle som møtte opp. Det var veldig gøy!

Episode 147: Munchies & Munchie

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Er dere klare for en dobbel creature feature? Klart dere er!

I denne episoden så forsyner vi oss grovt av Gremlins rip-offen «Munchies»! Vi tar for oss av galskapen, de dårlige vitsene og de absurde karakterene og forteller dere, kjære lyttere om dette er en Gremlins-ripoff som er verdt å få med seg eller ei. Vi diskuterer også «oppfølgeren» som er Jennife Love-Hewitt sin debutfilm, nemlig «Munchie». Har du alltid drømt om å se en film der Dom Deluise er stemmen til en Disney-reject i skinnjakke? Da er dette filmen for deg!

Finn frem popcornet, jekk deg et par kalde og synk ned i godstolen mens våre fløyelsmyke stemmer anmelder «Munchies» og «Munchie» for deg, slik at du slipper å se de! PS! Chris anmelder også den nyeste Texas Chainsaw Massacre filmen som er på Netflix i disse dager.

Episode 146: Cobra

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Når ingen andre får jobben gjort er det tøffingen Cobra som blir tilkalt. En beinhard purk som ikke følger reglene og som ikke skyr noen midler for å få bukt med kriminaliteten. Kriminaliteten er sykdommen og Cobra er medisinen!

Cobra er en herlig tidstypisk, gritty 80-tallsaction-film med tøffe purker, vakre kvinner, biljakt og herlig gladvold. På mange måter er filmen en tidskapsel fra et av de beste tiårene, en tid vi aldri får oppleve igjen.

Dette er hvor beskrivelsen stopper og podcasten starter.

Episode 145: Body Melt

Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")

Innbyggerne i Pebbles Court, Homesville er opptatt av en sunn livsstil og en kropp som er i tipp topp stand. Likevel propper de kroppen full med Vimuville-vitaminer som de får gratis i posten, på jakt etter drømmekroppen. Pillene skal gi deg en fysikk man ellers bare kan drømme om, det er bare en bitteliten bivirkning: Kroppen smelter!!

Lytt til podcasten:

Flere episoder: Link til flere episoder (Episode 144 til 134)