Filmfronts presenterte podcaster

- FilmfrontPodden - Filmfronts podcast

- Attack of the Killer Kast - Filmfront presenterer

Nyeste episoder av podcaster

Episode 162: Terrifier

I fjor høst så gikk «Terrifier 2» sin seiersgang på nettet. Filmen som var så gory og brutal at folk svimte av og kastet opp i kinosalene. Da den ble satt opp på kino i Norge fikk man utdelt spyposer, sånn for sikkerhets skyld. En bitteliten slasher-film med et mikrobudsjett ble den store snakkisen i sosiale medier. Alle ville se den og den lille slasher-filmen har så langt tjent 13,5 millioner dollar.

Men er «Terrifier 2» virkelig så gory og grotesk at den setter fordøyelsessystemet i sving? Vi ble selvsagt nysgjerrige på både «Terrifier 2» og forløperen «Terrifier» fra 2016. Er virkelig klovnen Art sine krumspring noe å skrive hjem om? Det finner du ut i denne episoden hvor vi dissekerer Terrifer-filmene!

Ha spyposene klare!

Med: Chris og Kurt

Episode 58: Gremlins

Det er jul og hva er vel da mer passende med en alternativ julefilm. Du blir tatt med på en liten skapnings reise fra Chinatown til en amerikansk småby der alle regler blir brutt. Vi snakker om Gremlins-filmene.

Episode 161: Troll

Dypt i Dovrefjell er det noe gigantisk som våkner etter 1000 års søvn. Et stort vesen som ødelegger alt den kommer over i dens vei mot Norges hovedstad, Oslo. Men hvordan stanser man egentlig noe som inntil nylig kun eksisterte i folkeeventyr?

I denne episoden snakker vi om den splitter nye, norske Netflix-filmen Troll, som er regissert av Roar Uthaug og skrevet av Espen Aukan. Action, troll, fjell, fjorder og kjente omgivelser som blir totalt ødelagt, hva mer kan du ønske deg av en norsk katastrofe/monster-film? Vi forteller deg alt om hva vi synes om Troll i denne episoden, spoilerfritt!

Med: Chris og Kurt

Episode 57: Rush Hour

Du skal bli med ut på oppdrag med Hong Kongs beste politimann og samt den mest rappkjefta politimannen Los Angeles. Vi snakker om Rush Hour-filmene og du får også vår topp 10 Jackie Chan-filmer.

Episode 56: RoboCop

Vi skal til et samfunn der alt er gjennomsyret av kriminalitet. Der er RooCop den eneste kuren. Vi sakker om alle RoboCop-filmene og gir deg også vår topp 3 Hollywood Paul Verhoeven-filmer.

Episode 160: Vikingulven

Thale (17) og familien har nettopp flyttet fra Oslo til den lille byen Nybo i Telemark for å få en ny start. På en strandfest så blir Thale og flere ungdommer overfalt av noen eller noe. Thale kommer unna med noen skrammer, mens ei annen jente må bøte med livet. Men hva er det som står bak overfallet? Alle spor tyder på at det er en ulv, men det må i såfall være en kjempestor ulv som man aldri har sett maken til. Samtidig begynner Thale å se syner og oppføre seg rart.

Vi har vært på Fredrikstad Kino og sett Norges første varulvfilm på det store lerret. Etter filmen med tilhørende filmprek satt vi oss ned med regissør Stig Svendsen og manusforfatter Espen Aukan og snakket om Vikingulven. Episoden er spoilerfri!

Med: Kurt, Chris, Stig Svendsen og Espen Aukan

9 Deaths of the Ninja

Det finnes B-filmer også har du «9 Deaths of the Ninja», en film så obskur at den ikke en gang har en egen Wikipedia-side. Sho Kosugi spiller den superhemmelige ninja-agenten Spike Shinobi, som sammen med sin hardhausete makker Steve Gordon må redde en buss full av både voksne og barn fra en ond terrororganisasjon styrt av den onde nazisten Alby.

Håper du har fonduesettet ditt klart, for dette er ostete greier!

Med: Jørgen, Kurt og Chris

Episode 55: Skrik

En morder går løs på en skole og dreper folk en etter en. Vi snakker om Skrikfilmene som er en franchise som er 'still going strong'. Du får også med våre topp ti skrekkfilmfavoritter fra filmhistorien.

Episode 158: Halloween Ends

Alt har sin ende. Halloween-franchisen innehar kanskje verdensrekorden i å sette punktum flest ganger. Denne gangen er det David Gordon Green og Danny McBride sin Halloween-trilogi som skal avsluttes. Blir dette historiens siste Halloween-film? Antagelig ikke. Men det markerer i allefall et punktum for filmtrilogien som ble startet i 2018 som er oppfølgere til den klassiske Halloween fra 1978 signert John Carpenter.

Fire år er gått siden Michael Myers returnerte til Haddonfield og terroriserte og drepte innbyggerne. Tilbake står et lokalsamfunn som er traumatisert og som ikke helt klarer å gi slipp på frykten og leve som normalt, for hva om ondskapen returnerer?

Skjær ut et gresskar, lag suppe eller pai og jekk deg en øl eller annen drikke og sett deg godt til rette og hør hva vi synes om dette avsluttende kapittel i Halloween-seriens nyeste tidslinje. NB! Inneholder massive spoilere!

Episode 54: A Nightmare on Elm Street

Vi skal inn i marerittets rike der Freddy Kruger regjerer. Det vil si at vi tar for oss alle Nightmare on Elm Street-filmene, men snakker mest om den første.

Filmfront.no © Filmfront AS 2023 Les mer om filmfront