Personvern og cookies

Filmfront.no er ansvarlige for dine data. Vi bruker coockies for å logge inn og innhente samtykke.

Vi bruker tredjeparts Cookies for:
- Høre podcast med Spotify
- Streamingwidget til Justwatch for å vise om hvilke streamingplatformer en film er tilgjengelig på.

Anmeldelse av The Iceman Cometh, kinesisk (hong kong) film fra 1989

Action, Kampsport Spilletid: 115 minutter

Omtalespalte: Kampsportfilm

Her finner du omtaler av kampsportfilmer.
Les flere spalteomtaler: Kampsportfilm

Kortanmeldelse: Denne kan trygt anbefales!

[Skrevet av: Lars-Erik Lie, Dato: 23.10.2023]

Yuen Biao, som mange kjenner igjen fra diverse Jackie Chan - filmer, hadde også hovedrollen i en del filmer, bl.a. denne her, THE ICEMAN COMETH. Her spiller han en vakt for keiseren i Ming-dynastiet, som må ta opp jakten på en voldtektsforbryter og drapsmann (Yuen Wah). Morderen får tak på en svart Buddah, med mystiske krefter, og denne transporterer både han og Yuen Biao sin karakter, 300 år frem i tiden, slik at de lander i nåtidens Hong Kong.

Sjekker ut Yuen Biao i THE ICEMAN COMETH. På en blu-ray fra 88 Films.

Yuen Biao spiller en herlig naiv type, og ting blir ikke enklere når han møter den vakre Maggie Cheung. Men hun utnytter naiviteten hans og bruker han som medhjelper i hennes "jobb" med å lure kundene hun skaffer seg, hun er nemlig prostituert, men later overfor Yuen Biao sin karakter, at hun er en modell.

Dette er en jævlig kul film, en blanding av fantasy, komedie og kampsport-action. Dramaet mellom Yuen Biao og Maggie Cheung sine karakterer løfter virkelig filmen. Sverdkampene mellom Yuen Biao og Yuen Wah er kule, og det er masse spinnvill action her. Denne kan trygt anbefales!

Det skal også nevnes at blu-ray boxen fra 88 Films er veldig bra! Den inneholder to utgaver av filmen, den originale Hong Kong - versjonen, samt en mye lengre utgave fra Taiwan, i tillegg til masse bonusmateriale og annet stash. Løp og kjøp!

Score blir 8/10 på THE ICEMAN COMETH.

• The Iceman Cometh

Hong Kong

Kantonesisk (Kinesisk)

«The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes»

Filmfront.no © Filmfront AS 2023 Les mer om filmfront

Filmfronts personvernerklæring og informasjonskapselbruk