Anmeldelse av High Fidelity, amerikansk tv-serie fra 2020

Komedie, Drama, Romantikk

En fornøyelig TV-serie

[Skrevet av: Stian Spørck Karlsen, Dato: 03.06.2020]

Rob er en stor fan av musikk, popkultur og fem på topp-lister. Hun driver en platebutikk i hjembyen. Robs første date og hookup med Clyde, går helt galt, og Rob havner i en følelsesmessig baykevje, der hun prøver å rangere de fem mest hjerteskjærende bruddene hun har opplevd fra barndomskjæresten Kevin Bannister til den perfekte matchen, Russell "Mac" McCormack.  Serien er basert på Nick Hornbys roman, men hovedpersonen er en kvinne som går sitt kjærlighetsliv etter i sømmene.

High Fidelity er en svært kritikerrost TV-serie fra ABC Signature og Hulu. Hovedrollen som Rob spilles av datteren til Lenny Kravitz- Zoe Kravitz, kjent fra filmer som Mad Max, Fabeldyr og kommende The Batman. Andre skuespillere som er med er Jake Lacy i rollen som Clyde, David Holmes som Simon Miller og Kingsley Ben Adir. Alle med solide karrierer som skuespillere. High Fidelity er en kjærlighetshistorie om å forsøke å finne lykken med ulike personer, men uten å lykkes nevneverdig.

En kritikerrost serie
Zoe Kravitz er en god skuespiller, det har hun vist i flere store filmroller. Her spiller hun rollen som Rob som gjør hva som helst for å finne den rette, men noe i henne forteller en annen historie. Hun ligger med mange personer for så å angre seg etterpå. Midt i en samtale, kan hun finne på å bare dra sånn helt uten videre. Uten at de andre skjønner noen ting. Serien er god på å fortelle oss seere hvorfor hun velger som hun gjør, fordi Rob forteller oss hvorfor hun ønsket å dra fra den og den personen. Clyde ( Jake Lacy) og Simon Miller      (David Holmes) er to av personene som har intime scener med henne.

Musikken i serien er komponert av Questlove, og Zoe Kravitz, Sarah Kucserka, Nick Hornby og Veronica West er blant produsentene. Denne serien ble det også lagd en film av i 2000, da med John Cusack i hovedrollen. Så det eneste som er forandret fra filmen er hovedrollen, som nå spilles av en kvinne.

En fornøyelig TV-serie opplevelse
High Fidelity er et solid stykke arbeid. Ingen episoder blir kjedelige, selv om det er mye kjærlighet vi blir vitne til. De 4 første episodene undertegnede fikk tilgang til, er fornøyelige å se på hver sin måte. Det er interessant og fascinerende å følge Rob underveis. Klarer hun å finne en som passer til et langvarig forhold, og hva må hun ofre for dette. Ved siden av Rob, er Clyde den rollen som undertegnede finner mest interessant. Hvordan TV-serien kan måle seg opp mot filmen, kan ikke jeg svare på da jeg ikke har sett den. Det som er sikkert er at serieskaperne har lagd en TV-serie full av kvaliteter, og som er interessant og troverdig den dag i dag.

Det er sikkert mange andre i verden som føler på det samme som Rob, det der med at stevnemøter og en romanse kanskje ikke er helt som man ser for seg. Det er denne serien god på å fortelle oss. Det kommer også kunder innom platebutikken til Rob som det kan bli en potensiell romanse utav. Så alt i alt er High Fidelity en svært vellaget og fornøyelig TV-serie, med et rollegalleri som blomstrer. Absolutt en verdig TV-serie å sette seg ned å kose seg med, hvis man har sett alt som er der ute i serie-markedet. Den funker dog også til å sees, selv om du har andre serier du skal se. Denne burde komme først i din rekke. Solide 5 stjerner.

High Fidelity er en fornøyelig og særs aktuell serie som handler om det å finne kjærligheten- eller rettere sagt-forsøke. Serien har et friskt rollegalleri der Zoe Kravitz er hentet inn som hovedrolleinnehaver. Hun står faktisk oppført som en av produsentene i serien. Etter de 4 episodene undertegnede har fått tilgang til er det masse positivt å si. Episodene er akkurat passe lange med en spilletid på rundt 30 minutter. Den er veldig lett å se, der scenene blir forklart underveis av Rob, så High Fidelity er en serie du blir glad i å se. Det er et kupp at det er TV2 Sumo som har kjøpt rettighetene til denne i Norge. Det viser at de ikke vil være en lettvekter i forhold til andre store strømmetjenester. Anmelderen kan varmt anbefale denne.

High Fidelity har premiere på TV2 Sumo torsdag 4.juni og består av 10 episoder. Anmeldelsen er basert på sesongens 4 første episoder.

( Bilder/Copyright: TV2, Nina Engh )

Omtalespalte: TV-Serie / Sesong

Dette er en samling av anmeldelser av TV-Serier og sesonger av dem.
Les flere spalteomtaler: TV-Serie / Sesong

• Espinof.com
  • Newsday
  • Capital Times

«Warrior Nun»

«Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga»

«Perry Mason»

«Familiefesten»