Anmeldelse av Hatchet, amerikansk film fra 2006

Komedie, Grøsser Spilletid: 85 minutter

God, gammeldags slasher-moro

[Skrevet av: KillerKastChris, Dato: 15.03.2016]

«Hatchet» er historien om den vanskapte Victor Crowley som ble brent inne i huset sitt av en gruppe barn på selveste Halloween, for så å bli drept ved et uhell med øks av faren som prøvde å komme seg inn døra. Og helt siden den fatale Halloween-kvelden har Victor Crowley blitt dømt til å gjenoppleve den fatale kvelden igjen og igjen. Om man er riktig så uheldig så kan man fortsatt høre Victor rope etter faren sin, etterfulgt av en smertefull og brutal død.

«Hatchet» er en film som har gått under radaren min, trolig fordi jeg blandet den med «Hatchet Man», som er vås fra ende til annen. Men «Hatchet» derimot er god, gammeldags slasher-moro.

Her er det viktig å ikke tape ansikt

Filmen finner på ingen måte opp kruttet på nytt, men storyen er stram og gjennomført. Komplett med alle de klisjéene man kan forvente av en god slasher-film. Men det beste med «Hatchet» er utvilsomt killsa. Dette er brutale greier! Victor Crowley har en styrke ut av en annen verden og brekker og knuser det meste du kan tenke deg, og det spares ikke på blodet! God gammeldags moro, rett og slett.

Victor Crowley er en kjekk ung mann fra sumpen. Hobbyer: Turer i skogen og brutale drap.

På rollelista har vi horror-legender som Robert Englund («A Nightmare on Elm Street»), Tony Todd («Candyman») og Kane Hodder («Friday the 13th»-franchisen). Sistnevnte spiller både Victor Crowley og hans far. Skuespillerprestasjonene legger seg et sted midt på treet. Man bryr seg fint lite om karakterene dør eller ikke, men det er helt greit.

Man trenger ikke sympatisere med karakterene i «Hatchet». Her ligger spenninga i når og hvordan Victor Crowley river de i fillebiter. Jeg tok meg selv i å site og flire for blodige kill og satt forventingsfullt og ventet på blod og gørr!  «Hatchet» leverer der det gjelder. Anbefales for den kills-hungrige slasher-fansen der ute.

[Denne omtalen ble først publisert på Attack of the Killer Kast]

ArieScope Pictures, High Seas Entertainment, Radioaktive Film

«Familien Lykke»

«Motherless Brooklyn»

«Dragevokterens jul»

«The Christmas Chronicles 2»

«Black Summer»

«Zombie Flesh-Eaters»