Anmeldelse av Wanted, amerikansk film fra 2008

Action Spilletid: 110 minutter

Wanted - Trailer 11.09.2008

Tåpelige Wanted

[Skrevet av: Pål Frostad, Dato: 19.09.2008]

Wes McAcoy er en som hater jobben sin, og livet hans suger. En dag møter Wes leiemorderen Fox som redder ham fra å bli skutt og myrdet. Fox vil trene opp Wes til å bli en leiemorder som hjelper samfunnet. Wes føler han ikke har noe å tape og blir med på oppdraget...

Historien er tynn og dårlig utformet. Det er rett og slett for platt og blir kjedelig innimellom. Man får gode spesialeffekter av å bruke mye penger på en film, men det kan ikke redde filmen alene. Spesialeffektene er det som redder filmen opp til terningkast 2.

Man sitter å ler i filmen av at actionsekvensene er så vanvittig hinsides det usannsynlige. Filmen er mye mindre sannsynlig enn det Transporter 2 var, og det sier litt. Her får vi presentert kuler som bøyer seg i luften rundt gjenstander for å nevne noe.

Morgan Freeman kunne godt spart seg for å være med i denne filmen. Et spørsmål jeg tenkte på var hvorfor trengte de egentlig han? Skjønner at rollen krever autoritet, men de kunne brukt en en nærmest hvilken som helst annen litt eldre skuespiller og oppnådd det samme. De har jo allerede trekkplasteret i Angelina Jolie. Angelina Jolie leverer forøvrig sin beste film noensinne og er en het Oscarkandidat med denne filmen. Forrige setning er selvsagt like mye sprøyt fra ende til annen som det filmen er.

Mitt råd er å holde seg unna denne filmen og heller bruke tiden på å finne på noe helt annet å bruke tiden på. Jeg var rett og slett sjeleglad jeg hadde gratisbilletter til denne filmen og ikke betalte for den.

Les også anmeldelser av andre filmer med samme hovedrolleinnehavere:
- Split - En god psykologisk thriller fra M. Night Shyamalan
- Lara Croft - Tomb Raider - Livets Vugge - Nok en middelmådig Tomb Raider-film
- Tomb Raider - Ikke i nærheten av noen storfilm

- Ben-Hur - Kortere versjon av den klassiske historien
- Abraham Lincoln: Vampire Hunter - Sjarmløst effektmakeri

31.10.2008 sier martin1993: jeg har sett traileren og den så ikke så bra ut. mye slow motion og annet bull****
30.09.2008 sier frozzi: Jeg likte veldig godt starten på den. Så gikk det litt nedover.

Da det viste seg at rollene som skurk og good guys ble totalt byttet om på, slet jeg veldig med å finne noen å heie på, og alt ble veldig uinteressant. Spesielt moralen på slutten var helt på trynet.
05.09.2008 sier Ingis: Jysla kjekk :)

• Wanted
  • Sørensen Exploitation Cinema
  • Gamereactor.no
  • Det Nye
  • Reelfilm.com
  • StudVest

Spyglass Entertainment, Marc Platt Productions, Stillking Films, Universal Pictures, Kickstart Productions, Top Cow Productions