Anmeldelse av Legenden om Narnia - Prins Caspian (The Chronicles of Narnia: Prince Caspian), amerikansk film fra 2008

Familie, Eventyr, Fantasi Spilletid: 147 minutter

Legenden om Narnia - Prins Caspian - Trailer 02.07.2008

Fortryllendne Narnia

[Skrevet av: Pål Frostad, Dato: 02.07.2008]

En ny sønn blir født på slottet hos den noe tyranniske Kong Miraz. Dette resulterer i at den rettmessige tronarvingen Prins Caspian blir forsøkt myrdet. Prinsen slipper unna i siste sekund og tilkaller våre venner Peter, Susan, Lucy og Edmund. Da barna på nytt inntar Narnia har det gått over tusen år siden de var konger i landet og ryktet om dem lever bare i fra sagn. Sammen med prins Caspian, en grevling, en dverg, en mus og resten av Narnias befolkning må de kjempe for å få tronen tilbake til de rettmessige eierne...

Filmen fortryller deg fra første stund og velter ut av den sin eventyrlige storslagenhet. Man kjeder seg ikke et sekund av filmen og det til tross for dens lengde på nesten to og en halv time. Det hele er krydret med humor, utrolig storslagen natur, episke slag og fortryllende steder og skapninger.

Det er laget en del fantasy-film de siste årene og med varierende resultat. Denne filmen er ikke helt på høyde med Ringenes Herre, men er et meget godt forsøk, og tar et riktig skritt framover fra den første Narnia-filmen. En merker også godt at budsjettet er mye høyere enn første film.

Mer skal jeg ikke røpe. Resten må en bare få med seg ved å se filmen, som rett og slett en veldig god kinoopplevelse.

- Legenden om Narnia - Reisen til det ytterste hav - Stødig familieunderholdning
- Drømmen Om Narnia: Sølvstolen - Narnia - Sølvstolen - Fremdeles litt underholdende fantasy
- Drømmen Om Narnia - Prins Caspian og reisen til det ytterste hav - Eventyrlig barneproduksjon som leverer helt greit for sin tid
- Drømmen Om Narnia: Løven, Heksen og Klesskapet - Nostalgisk fantasygjensyn

- Shrek 2 - Vellykket oppfølger som leverer varene på en ny måte