Anmeldelse av Rambo, amerikansk film fra 2008

Action, Drama, Thriller, Krig Spilletid: 88 minutter Aldersgrense: 18 år

Rambo - Trailer 06.02.2008

Rambo tilbake fra pensjonisttilværelsen

[Skrevet av: Stormen, Dato: 16.06.2008]
Det må være noe galt med Amerikanske eldrehjem - noe fryktelig, fryktelig galt. Kanskje er det maten, kanskje er det pleierne. Noe har i hvert fall vekket 60-årige (?) Sylvester Stallone, og fått ham til å lage seriens fjerde "Rambo"-film. Men til tross for hva man kanskje skulle tro, så er ikke dette så veldig dårlig levert av vår kjære pensjonist.

20 år etter den forrige filmen i serien, har John Rambo (Sylvester Stallone) trukket seg tilbake til nord-Thailand, der han står for driften av en stor båt på Salween-elven. På grensen mellom Thailand og Burma (Myanmar) like ved, har verdens lengst pågående borgerkrig, mellom burmanerne og Karen-folket, nå vart i 60 år.

John Rambos stillferdige liv blir brått snudd på hodet da hans landsmenn forsvinner i jungelen. Har Rambo fremdeles det som skal til for å redde Sarah og vennene hennes? Hva vil den ensomme krigeren gjøre? Svaret: Det eneste han kan gjøre - Sette rekord i antall drap per sekund på film.

For til tross for at Sylvestor Stallone nå begynner å dra på åra, så leverer han fortsatt varene. Rambo-filmene kommer aldri til å imponere noen med sin dybde eller intellektuelle kapasitet, men dersom man tar Rambo for hva han er - en underholdende drapsmaskin - så blir man ikke skuffet av det nyeste tilskuddet i Rambo-serien. Dette er brutal, voldelig, bloddryppende action - med en knivskarp differensiering mellom godt og ondt. Du lurer aldri på hvem som er "bad guyen" - eller hvem som blir den neste til å få smake på Rambo´s knivegg.

Dette gjør så klart filmen til en forholdsvis enkel og rett frem affære, men jeg koste meg allikevel den knappe 1,5 timen slakten varte.

- Rambo: Last Blood - Avslutningen for en stayer i actionbransjen...
- Rambo 3 - Middelmådig og usannsynlig krigsaffære

- Staying Alive - Helt okei dansefilm
- Rocky 3 - Nostalgisk 80-tallsaction med Stallone og co
- Rocky 2 - Fortsetter boksesagaen

- Actionpakket underholdning for gutta
- Folkemord i Burma, på Hollywood-budsjett.

06.10.2008 sier Aylar Von Kuklinski: KNALLBRA FILM!!!! ELSKER DEN GLEDER MEG TIL Å SE DEN EN GANG TIL SIDEN JEG HAR DEN PÅ DVD ;=)
10.09.2008 sier NURV: Godt skrevet! :) Jeg har alltid likt Rambo-filmene men synes nesten denne var litt skuffende, den var rett og slett kjedelig den første timen.
18.02.2008 sier Pål Frostad: Denne filmen var på enkelte punkter realistisk, mens på andre punkter gjør en det som ser kult ut.

Jeg må si at dette var en actionfilm man må tilbake til 90-tallet for å finne en av samme kaliber, og kaliberet var høyt i denne filmen på alle våpen :D

Dette var gøy fra ende til annen. Justice!!!
25.01.2008 sier mart9447: Ser SINNSYK kul da
23.01.2008 sier Carl: Veldig god omtale, Knivo! Du har fått meg til å ville se filmen. ;-)

• Rambo
  • nationen.dagenstv.com
  • Filmfeber.no
  • Gamereactor.no
  • Filmnytdvd.dk
  • StudVest

Emmett/Furla Films, Millennium Films Inc., Rogue Marble, Equity Pictures Medienfonds GmbH & Co. KG IV