Anmeldelse av Kautokeino-opprøret, norsk film fra 2008

Drama Spilletid: 100 minutter

Ei historisk skildring

[Skrevet av: Ingis, Dato: 16.01.2008]
Kautokeino-opprøret fann stad den 8.november 1852. Opprøra oppsto grunna handlingar av religiøs overbevisning der samane i Kautokeino var prega av den læstadialske vekkinga, og gjekk til opprør mot norske samfunnsborgarar dei meina handla mot deira tru. Blant dei var handelsmannen Carl Johan Ruth som handla med brennevin til det oppstod alkoholmissbruk og sosial nød, lensmann Lars Lohan Bucht som hadde flykta til Kautokeino for å unngå straff etter underslag i tidlegare jobb, og presten Fredrik W. Hvoslef som har nyleg var henta til Kautokeino for å samla samane i kyrkja att og ville straffa dei som ikkje møtte opp.
Eit valdeleg opprøyr førte til arrestasjonar og dom der 22 tiltalde vart dømd.

Etter at den nye presten Fredrik W. Hvoslef vart bytta ut med den eksisterande presten i Kautokeino byrja ein lang maktkamp for samane. Saman med den rike handelsmannen ynskjer dei å ”vende om” den samiske gruppa Siidaene, som er leia av Elen. Ho kjempar med nebb og klør for å oppretthalda trua til Siidaene i tillegg til hennar eigen reinsdyrflokk som er på veg over heile vidda etter at mannen Aslak Hætta vart arrestert.
Ei urettsam gjeld fører til at samane går saman i ein maktkamp mot presten, handelsmannen, lensmannen og deira patriotar. Dette er kampen som har gått ned i historie bøkene som Kautokeino-opprøret.

I filmatiseringa av denne hendinga får du verkeleg kjend på uskuld, rettferd, og kor sjanselaus ei slik lita minoritetsgruppe vart i eit samfunn med store maktforskjellar.
Gode skodespelar prestasjonar gjev denne handlinga oss ei verkelegheit me kun har lest om. Sjølv om eg saknar ei litt meir utfyllande historie er dette ein verkeleg god norsk film verdt å få med seg.

- Birkebeinerne - Forventet enkel fremstilling av 'Game of Nidaros'
- Reisen til Julestjernen - Søt nok, men overgår ikke originalen
- Misery Harbour - Gaups kunstneriske forsøk på noe mesterlig
- Hodet over vannet - Underholdende tett thriller med humor
- Håkon Håkonsen - Spennede eventyr for hele familien
- Veiviseren - Magiske øyeblikk og mye god underholdning

04.11.2009 sier Aylar Von Kuklinski: oppskrytt film, gode skuespillere men historien var ikke spennende nok, og dessuten var det for lite spenning... terningkast 3.
17.06.2009 sier Pål Frostad: En god norsk film dette, godt skuespill og en engasjerende historie. Men jeg ender på fire stjerner av seks.
17.06.2009 sier RoyaZ: Ganske bra film. Handling , skuespill og effektene satt også ;) 6 stjerner.

• Kautokeino-opprøret
  • Filmfeber.no

Norge, Sverige, Danmark

Norsk, Svensk, Samisk

Filmlance International AB, Metronome Productions, Rubicon TV AS, Borealis Production

«Helvete - historien om norsk black metal»

«The Devil All the Time»

«Førstegangstjenesten»

«American Murder: The Family Next Door»

«The Trial of the Chicago 7»

«Ju-on - The Grudge»