Anmeldelse av Hotel Cæsar, norsk tv-serie fra 1998

Linker

ClubCæsarFansideCæsarforumFansideOffisiell hjemmesideFanside

Såpeglatt hotell-underholdning

[Skrevet av: Stormen, Dato: 03.10.2007]
Hotel Cæsar (1998-) er en norsk såpeserie som sendes på TV 2. Første episode av serien ble sendt 24. oktober 1998, og det har nå blitt sendt over 1500 episoder, som gjør serien til den lengstlevende såpeserien i Skandinavia igjennom tidene.

Serien handler om den rike familien «Anker-Hansen» og deres konsern. Oslo-hotellet Hotel Cæsar er kronjuvelen i konsernet, og serien følger også livet til de ansatte ved hotellet.

Det er Peter Emanuel Falck og Christian Wikander som har skapt og utviklet serien. De har tidligere stått for TV-serier som Familiesagaen De syv søstre (1996-2000) og Tre Kronor (1993-1997) samt den norske komiserien Far og sønn på TV 2. De har også laget den svenske versjonen av Hotel Cæsar, Hotel Seger, som ble en fiasko i Sverige.

Det er vanligvis 60 episoder pr. sesong. Serien skal produseres minst ut 2008.

Hotell Cæsar er kjent, norsk hotell-såpe - og leverer således grei underholdning for alle med en halvtime av livet å slå i hjel på verste måte. Eventuellt kan du gå en tur, begynne å trene, høre på musikk, lese en bok av Knut Hamsun eller bare surfe på Filmfront.no.

For å sitere John Lennon: "Livet er det som skjer, mens du har det travelt med å gjøre andre ting." Hadde Lennon levd i dag, ville han nok ha vært tilbøyelig til å endre sitt sitat til: "Livet er det som skjer, mens du ser på Hotel Cæsar."

- Asfaltenglene - Detektivsøstrene løser saken
- Glasskår - Litt trist og litt morsomt om terskelen til ungdommen
- Maja Steinansikt - Frisk barne og familiefilm
- Farlig Farvann - Småfrisk actionthriller

04.01.2012 sier bakke: Hotel Cæsar var bra men nå søppel!!!!
16.03.2009 sier Aylar Von Kuklinski: Huff, er så grusomt glad for at jeg ikke ser på Hotel Cæsar lenger en dag i dag. Hotel Cæsar i dag er så grusomt dårlig, nesten like ille som Karl III. Kjempeglad for at jeg endelig har greid å slutte å glo på denne dritten. Hotel Cæsar var så utrolig bra 1998 til 2007, den siste sesongen som var bra var den med Holger og Svein. Men da Hotel Cæsar begynte med å bli mer barnevennlig og skiftet stil for sikkert åttende gang, da ble serien bare så dårlig!!!!! Som Tom A. Haug en gang sa for to år siden, det er på tide at Hotel Cæsar gir seg nå, og lar en annen tv-serie få slippe til.
02.03.2009 sier Beckerjr: Jeg liker den jeg oxo :) søstra mi og mammaen min liker det vi også :) Morsom TV serie suksessfullt
27.01.2008 sier mar1a: Hotel Cæsar var MYE bedre før!
23.01.2008 sier Svankmajer: Fortjener én intellektuell og akademisk betegnelse:

Suuuuuuger
15.01.2008 sier Stoer: Jeg elsker denne serien..
Kan bare ikke leve uten :)
10.01.2008 sier LORD01: HER HAR DERE ENE EKTE CÆSAR -FAN SKULLE GJERNE DATET: JULIE,NADIA,BENEDICTE,LOUISE( jeg digger eldre kvinner og hva så) og Maren (stuepiken)
16.11.2007 sier Pål Frostad: Da har jeg oppdatert rekkefølgen på folk som er med i denne sesongen øverst :)
10.11.2007 sier olehh: jeg har sett på cæsar lenge men, synes det har blitt litt mye buissness med de virtual windows-tingene
12.10.2007 sier negativo: spar meg!
05.10.2007 sier Stormen: Søren, der bidro jeg IGJEN! Vi må slutte denne galskapen gutter, før det er for sent - og vi alle sitter klistret til TV-skjermene i en halvtime hver dag!
05.10.2007 sier Carl: Søren, der bidro jeg ved å lese Nailer sin kommentar. ;)
05.10.2007 sier Nailer: søren, der bidro jeg til populariteten på denne etter min mening heslige serien.
04.10.2007 sier flavourfish: Cecar e tingen...
04.10.2007 sier Sn3ipen: Liker ikke såpeserier av den enkle grunnen at de tar aldri slutt!! Det samme skjer igjen og igjen hele tiden, bare med forskjellige folk i serien hver gang.
03.10.2007 sier Carl: Storli: For all del, titt så mye du vil. Så får karma titte så mye han vil på sine favorittutgivelser :)
03.10.2007 sier Aylar Von Kuklinski: Ja, får jeg ikke lov til å titte jevnlig på noe?
02.10.2007 sier Carl: karma, det vil nok jevne seg ut etterhvert :-) Storli er nok inne her hver eneste dag og titter ;-)
02.10.2007 sier karma: gosh... er det mulig at sånn søppel kommer så høyt fram her?
10.06.2007 sier Aylar Von Kuklinski: "Hotel Cæsar" er apsolutt etter min mening verdens beste tv-serie og håper jeg dør før serien! LENGE LEVE HOTEL CÆSAR OG DENS SUKSE!!!

Metronome Productions, Spartacus TV