Anmeldelse av The Lone Ranger, amerikansk film fra 2013

Action, Eventyr, Western Spilletid: 135 minutter Aldersgrense: 11 år

The Lone Ranger - Internasjonal trailer 18.04.2013

En utrolig flopp!

[Skrevet av: torbjørn, Dato: 20.07.2013]

Den berømte maskerte helten levendegjøres sett gjennom indianeren Tonto øyne. Her får vi fortalt historiene om hvordan John Reid blir forvandlet fra en vanlig lovens mann til å bli en rettferdighetens legende, og tar oss med på eventyr med voldsomme gnisninger. Her må de to usannsynlige heltene lære seg å arbeide sammen og kjempe mot grådighet og korrupsjon...

Johnny Depp, Armie Hammer og Helen Bonham Carter er bare noen av de som er med. Jeg forventet meg det meste fordi det er Johnny Depp og de samme gode skuespillerne. Hva fikk jeg? En utrolig kjedelig kommersiell film.

Handling er god jeg liker historien. Men regien ligner for mye på Pirates of Caribbean. Personlig har jeg aldri vært no fan av Pirates. Men jeg hadde troa på denne. Men det blir for mye urealistisk pjatt som ikke burde være der. Men noen sener er både morsomme og smarte. Men det er i mindretall. Skuespillet kan jeg ikke klage over. Men resten blir litt for mye.

Jeg er lei av Gore Verbinski. Han klarte seg med Rango men dette og Pirates blir for teit.

Les også anmeldelser av andre filmer med samme hovedrolleinnehavere:
- Pirates of the Caribbean 5: Salazar's Revenge - Stødig piratunderholdning fra Rønning og Sandberg
- Transcendence - Uengasjerende forskningsdilemma
- Dark Shadows - Perfeksjonisten Burton!
- The Rum Diary - Uforutsigbar godbit
- Pirates of the Caribbean 4: On Stranger Tides - Nå holder det...
- The Tourist - Voksen og stilfull
- Public Enemies - Johnny Depp sterk som gangsterraner
- Sweeney Todd - Demonbarbereren fra Fleet Street - Depp som den dødelige barberen i en skrekkmusikal
- Pirates of the Caribbean - Dead Man's Chest - Visuelt flott, men kanskje litt for lang
- Charlie og sjokoladefabrikken - Rart og fortryllende sjokoladeeventyr
- Pirates of the Caribbean - The Curse Of The Black Pearl - Perfekt sjørøverunderholdning!
- Astronautens kone - Sjangermiks som kan ta deg hvor som helst
- Donnie Brasco - Solid undercover mafiaunderholdning
- Dead Man - Rare greier
- Ed Wood - En tribute til en kultfilmskaper noe uten om det vanlige
- Hva er det med Gilbert Grape? - Herlig om en film å bli glad i
- Edward Saksehånd - Flott visuelt, annerledes og moderne eventyr
- Cry-Baby - Helskrudd 1950-tallsmusikal med Johnny Depp i front

- A Cure for Wellness - Et altfor langt, men lekkert og fascinerende mareritt
- Rango - Western på speed!
- Pirates of the Caribbean - At World's End - Actionfylt pirateventyr på syretripp!
- The Ring - Guffen Hollywood-remake

- Flotte Western-landskap, men med simpel historie

13.10.2013 sier Pål Frostad: Skal nok gi denne filmen en sjanse. Hørtes ut som en film virker grei å se til tross for noe smårusk. Jeg digger den første Pirates of the Caribbean og Johnny Depp er absolutt ikke vond å få i andre roller enn Jack Sparrow. Får håpe på Disneys vegne at filmen selger bedre på DVD og Blu-Ray-markedet enn den gjorde det på kino.
20.07.2013 sier Tore Andre Øyås: Dumt denne skuffa da... Men det er litt forståelig med Verbinski, han er ikke så veldig særegen at det gjør noe... :/

• The Lone Ranger
  • Filmskribenten.dk
  • Romerikets Blad
  • Biojensen.dk

Engelsk, Nord-amerikansk indiansk

Walt Disney Pictures, Jerry Bruckheimer Films, Classic Media, Blind Wink Productions, Infinitum Nihil, Silver Bullet Productions

«Warrior Nun»

«Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga»

«Perry Mason»

«Familiefesten»