Anmeldelse av Harry Potter og Føniksordenen (Harry Potter And The Order Of The Phoenix), amerikansk film fra 2007

Action, Fantasi Spilletid: 138 minutter Aldersgrense: 11 år

Mørket senker seg over Galtvort

[Skrevet av: Kjartan, Dato: 11.07.2007]
Mot slutten av forrige film, «Harry Potter og Ildbegeret», tok historien om den unge trollmannen ei meir dyster vending enn tidlegare. I «Føniksordenen» møter vi ein meir vaksen og tankefull gut, men og ein med meir sinne og fleire konflikter.

Vi veit frå forrige film at den mørke fyrsten Voldemort har vendt tilbake, men det er ikkje alle som trur på dette. Ministeren for Magi avfeier påstanden, og fryktar i staden eit maktkupp frå Hogwarts under leiing av professor Albus Dumbledore. For å sikre seg sørger han for at den strenge og lite populære Dolores Umbridge (Imelda Staunton) får jobb som lærarinne og «inkvisitør» ved Hogwarts, noko som kjem til å medføre store endringar i ein gamal institusjon.

Medan intriger og maktspel hefter arbeidet på Hogwarts er Lord Voldemort med sine tjenarar i full sving att. Stemninga vert stadig meir dyster, samstundes med at dei unge heksene og trollmennene vi har vorte kjende med gjennom dei fire første filmane veks til og prøver å førebu seg til krig.

«Føniksordenen» føyer seg fint inn i rekka av Potter-filmar. Den er mørkare enn tidlegare filmar og nye konflikter gjev publikum meir å bryne seg på. I tillegg er det meir action i denne filmen enn tidlegare. Vi merker at spenninga bygger seg opp mot ein grand finale i dei to siste filmane, som etter planen skal kome i henholdsvis november 2008 og 2010.

PS: Om det vert for lenge å vente kan det for ordens skuld nevnast at den siste boka om Harry Potter vert lagt ut for salg om få dagar (21. juli 2007).

- Harry Potter og Dødstalismanene - Del 2 - Mesterlig punktum
- Harry Potter og Dødstalismanene - Del 1 - Grei overgang og oppladning
- Harry Potter og Halvblodsprinsen - Morsom, men skumlere og mørkere enn noen gang!
- Harry Potter og ildbegeret - Potter leverer igjen
- Harry Potter og fangen fra Azkaban - Overraskende og detaljrikt eventyr
- Harry Potter Og Mysteriekammeret - Spenning og magi
- Harry Potter Og De Vises Stein - Tidvis magisk

- Fabeldyr: Grindelwalds forbrytelser - Tilbake til Rowlings verden: komplekst og magisk!
- Fabeldyr og hvor de er å finne - Frydefullt og magisk. Tilbake i Potter-universet!
- The Legend of Tarzan - Litt for enkelt...
- Harry Potter og Dødstalismanene - Del 2 - Mesterlig punktum
- Harry Potter og Dødstalismanene - Del 1 - Grei overgang og oppladning
- Harry Potter og Halvblodsprinsen - Morsomt, mørkt og litt skuffende

- Spennende magioppvisning

18.07.2009 sier Aylar Von Kuklinski: Nei enig, terningkast 2.
11.11.2007 sier olehh: (skuffet)denne filmen var ikke så bra som de andre.
30.07.2007 sier Nailer: Syns denne filmen var kjedelig jeg =/

Hold på å sovne. 3 stjerner.

• Harry Potter og Føniksordenen
  • Filmfeber.no