Anmeldelse av 300, amerikansk film fra 2006

Action, Krig Spilletid: 117 minutter Aldersgrense: 15 år

300 - Trailer 27.04.2007

Eit myteomspunne historisk slag blir film

[Skrevet av: Kjartan, Dato: 24.04.2007]
Når eit myteomspunne historisk slag frå antikken skal gjenforteljast frå eit perspektiv sterkt farga av dagens trender i Hollywood, så kan ein vel ikkje akkurat vente seg ein ny "Ben Hur". Eit sammensurium av karakterer som høyrer meir heime i Mordor enn i det gamle Persia var likevel litt uventa.

300 handlar om eit slag rundt år 480 f kr., der 300 Trojanarar under Kong Leonidas forsvarer seg til siste mann mot ein overveldande persisk hær under Kong Xerxes. Filmen byrjar bra, og er i starten både spanande og interessant om ein har sans for den historiske sjangeren. Set du pris på ein god krigsscene er filmen obligatorisk: Kampane er kraftfulle og elegante, og ser ofte truverdige ut. Den spesielle teknikken med å variere vinklar og tempo er perfeksjonert, noko som får enkelte av kampane til å framstå som vakker, blodig ballett.

Problemet med 300 oppstår først då den svikefulle grekaren Ephialtes trer inn i bildet. Historia fortel om Ephialtes, men eg trur ikkje det står noko om at han var ein forfar til ringaren frå Notre Dame. Særleg sannsynleg er det vel heller ikkje at alle elitesoldatane under Xerxes var vannsira, at dei hadde kjempen Goliat med seg i kjettingar, eller at Xerxes sjølv var ein tre meter høg "stereotype homofil" med sminke, øyrepynt og diverse anna glitter. Bøddelen hans har hender som finner, og kunne like gjerne vore eit havmonster i ein parodi på "Pirates of the Carribean". Legg til nokre trollmenn og eksplosjonar, eit par kjempeelefantar og eit nasehorn, og løpet er meir enn kjørt. Dette har vel sin bakgrunn i at filmen er basert på ein teikneserie, men dette kjem dessverre ikkje klart nok fram, og ein sit i staden att med eit inntrykk av ein "vanlig" historiefilm der ein har gått bananas med spesialeffekter.

Takket være denne Ringenes Herre-faktoren undervegs går all seriøsitet snart over bord. Filmen bergar seg på flotte bilete og eineståande kampscener, men det er ikkje nok. Eit greitt eventyr, men ikkje heilt det ein ventar seg av ein historisk film.

- Zack Snyder's Justice League - Ett 4 timer langt mesterepos
- Army of the Dead - En strålende film, servert Zack Snyder
- Justice League - Superheltene går opp et hakk i energi, sjarm og moro.
- Batman vs. Superman - Svært variert om stormannsgalskap på flere plan!
- Superman: Man of Steel - Supermann i total audiovisuell overkill
- Sucker Punch - Tvetydig kjønnskamp og drapsorgie.
- Watchmen - Watchmen er intresant, men det ble litt for mye i lengden
- Dawn of the Dead - Ikke så ille som man skulle tro

- Action goes kunstfilm
- Zack Snyders storslåtte tegneserieadapsjon gnistrer på 4K!

12.05.2007 sier Carl: Jeg synes denne var god underholdning :) Ettersom filmen var basert på tegneserien og ikke den historiske hendelsen er jeg OK med krabbemenn som halshuggere.
03.05.2007 sier espenruud: En film for å slikke politiske sår? :p
02.05.2007 sier Kjartan: Historien i og for seg har jeg ikke noe å si på. Den skal forresten ligge temmelig nærmt de historiske hendelsene, etter hva jeg har hørt..

Det var vel heller uklarheten mtp. sjanger som irriterte meg mest: Delvis "historisk film", og delvis eventyr. Med Sin City ser man jo straks at det er en "tegnefilm-historie". I 300 kommer derimot Ephitales og de andre fantasifigurene litt overraskende - men akkurat det oppleves vel kanskje litt annerledes om man har kjennskap til boken fra før? :)

Som sagt, jeg likte mye av det visuelle i filmen svært godt, men utviklingen fra en litt seriøs stil i starten, til rent eventyr mot slutten ødela opplevelsen litt for meg..
29.04.2007 sier damaged: jeg tror du har misforstaatt hele greia.. 300 har aldri vaert ment som noen historietime av frank miller. det er ikke hans greie.

som alltid naar det er snakk om frank miller er det foerst og fremst en visuell opplevelse - kombinert med en makaber lek med de moerke sidene i livet.

Boken er naturligvis bedre enn filmen, men saann er det vel alltid.
27.04.2007 sier Jesper: Utrolig film. Husk på at denne filmen er basert på tegneserien, som er en modifisert versjon av legenden.
24.04.2007 sier Carl: Re: Nailer:

SPARTA!!!
21.04.2007 sier Nailer: THIS IS.. Eller, litt klisje kanskje.
13.04.2007 sier Stormen: Anbefales til alle!
12.04.2007 sier kjetil: Heftige effekter...

• 300
  • Filmlisten.no
  • ereviews.dk
  • Filmguiden
  • Filmfeber.no
  • Gamereactor.no
  • StudVest

Warner Bros. Pictures, Atmosphere Entertainment MM LLC, Virtual Studios, Legendary Pictures, Hollywood Gang Productions