Anmeldelse av Snarveien, norsk film fra 2009

Thriller, Grøsser Spilletid: 77 minutter

En av de beste norske skrekkfilmene

[Skrevet av: Steffen, Dato: 02.04.2010]
Lina og Martin har vært i Sverige og hamstret alkohol til en kamerats bryllup da de blir stoppet av politiet like før grensen. Der blir de bedt om å enten stoppe, snu eller og ta snarveien til venstre. De bestemmer seg for å kjør snarveien, derav tittelen. De oppdager da rast at noe er galt, da de kommer til en bensinstasjon hvor det er mørkt og øde. Det stod noen biler der, men disse var ikke blitt brukt på mange år. De kjører videre, men blir stoppet av en middelaldrene mann. Når de skal reise igjen tar mannen noen bilder av Line. Senere finner de dame i veien, de stopper for å se til henne. Plutselig kommer en politibetjent som sier at de nå kan ta den vanlige veien og at han skal frakte jenta til foreldrene som bodde like oppi veien. Disse folkene viser seg å være veldig "onde" . Martin og Lina blir fanget i en kjeller, men klarer å flykte...

Dette er i mine øyne svært godt til å være norsk. Dette er en av de beste norske skrekkfilmene som har vært laget.

- LYST - Svært blodig og stødig om plaget forfatter

- Harryhandel turns sour
- Passe velfungerende skrekkfilm-kopi.

02.04.2010 sier Pål Frostad: Jeg liker jo egentlig ikke skrekkfilmer. Men når du sier det er en av de beste norske så må jeg vel se den tenker jeg for å gjøre meg opp en mening, jeg liker jo tross alt norsk film :)
05.08.2009 sier Innaktiv_bruker_100: var ekstremt redd under filmen så jeg satt og spilte Quadrapop x)

• Haugesunds Avis
  • Romerikets Blad