Anmeldelse av Eat This (Waiting...), amerikansk film fra 2005

Komedie Spilletid: 94 minutter

Genial suppehumor!

[Skrevet av: Andreas Strømmen, Dato: 22.02.2010]
Velkommen til Shanningans, der du garantert er velkommen inn til et latterfylt miljø av vitser som slenges ut fra leppene like kjapt som en pistolkule. Om du liker å være uhøflig mot servitørene får du lett "bitch"-stempelet, og du er nesten dømt til å få en .. rett som ikke er helt etter menyen. Det blir også et spill blant de ansatte du ikke har særlig lyst til å være med på.

Dean er en servitør i nettopp Shanningans, og har en jobbfilosofi som tilsier "Det er ikke hvor høyt oppe på karrièrestigen du er, men hvor gøy du har det i hverdagen." Akkurat denne jobbfilosofen sier vel også hvor langt han er kommet, når han har vært servitør siden gymnasdagene.

Ryan Reynolds er i denne filmen storslagen, og viser fram til humor man nesten ikke visste om. Det er også hyggelig at latteren sitter løst. Det går ikke lenge her før du nesten ler deg ihjel. Selv er jeg stor fan av Ryan, og spesielt i slike filmer som dette der man det ikke skal så mye til for å åpne latterdøren.

Waiting inneholder skuespillere som Ryan Reynolds, Anna Faris (Kjent fra Scary Movie-filmene, og Smiley), og Justin Long med det "evig unge" ansiktet, kjent fra filmer Accpeted, Beverly hills (Hadde en liten rolle der, ja) - og en del andre filmer). Disse utgjør en knalltrio i denne filmen, sammen med en del andre skuespillere også som ikke er fult like patent.

Ihvertfall er min mening om denne filmen at den bør sees. Alle som har tørr humor, eller en latter som sitter løst, eller bare trenger en liten oppmuntring i hverdagen, så er dette filmen for deg. Filmen passer like godt for begge kjønn også om man har PMS / Mensen (Jenter, ikke ta det nær av dere.. :) )

Min vurdering av denne filmen er at den står til terningkast 5 :)

• filmportalen.blogg.no

Element Films, L.I.F.T. Production, Eden Rock Media, Wisenheimer Films