Episode 142: Escape from New York & Escape from L.A.

[Skrevet av: Pål Frostad den 10.11.2021]

Horror, Sci-fi og Trashpodcasten Attack of the Killer Kast har kommet med ny episode om Back to the Future.

[ Scroll ned å få med deg resten av artikkelen under bildet ]

I denne episoden blir vi med hardhausen Snake Plisskens filmatiske eskapader: Først inn i høyrisiko-fengselet som tidligere var bydelen Manhattan i New York for å redde presidenten for deretter å redde et hemmelig våpen fra en terrorist sine hender i L.A. 16 år etter.

Escape from New York er en kult-klassiker signert John Carpenter med Kurt Russell i hovedrollen som den tøffe Snake. I andre roller finner vi blant annet Tom Atkins, Ernest Borgnine, Adrienne Barbeau og Donald Pleasance. Med det råtøffe soundtracket fra Carpenter selv så er det vel ingen som er uenige i at denne filmen er en udødelig kult-klassiker.

Men hva med oppfølgeren Escape from L.A. med noenlunde samme handling og ditto kule skuespillere? Den er kjent som en skikkelig kult-kalkun. Men er den virkelig så dårlig?

Sleng deg ned i godstolen, fyr opp podcastapparatet ditt og du vil få svar på både dette og alt annet om disse to kult-filmene. Enjoy!

Med: Kurt og Chris

[ NB: Du kan også lytte til podcasten, Attack of the Kiler Kast, i Itunes eller Spotify ]

Lytt til episoden:
Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")