Filmfront beklager...

[Skrevet av: Tore André Øyås den 03.01.2021]

Filmfront har det siste døgnet blitt gjort oppmerksom på, av observante lesere, at noen av anmeldelsene til én av våre skribenter den siste tiden har hatt identiske setninger og avsnitt som publiseringer fra NRK Filmpolitiets nettsider og anmeldelser. De aktuelle anmeldelsene er derfor nå trukket tilbake, og vi gjennomgår for tiden databasen vår ytterligere i denne sammenheng.

[ Scroll ned å få med deg resten av artikkelen under bildet ]

Filmfront vil med dette beklage det som har oppstått på det sterkeste. Vi har tatt dette opp med den aktuelle skribenten som er fryktelig lei seg og vil sende en sterk beklagelse til alle, med et anger om at dette ikke skal skje igjen, og har trukket seg ut som skribent for Filmfront. Videre er det ingenting som tyder på at dette er noe annet enn tilfellet med én enkelt skribent. Filmfront har ikke vært borti dette tidligere, men vi bruker blant annet unge og uerfarne skribenter som vi nok må informere bedre om presseetikk.

Filmfront har som visjon at unike filmanmeldelser og tekster skal være selve grunnsteinen i arbeidet vi bedriver. Det som her har oppstått er med andre ord over hodet ikke godkjent på noe som helst måte. Vi håper videre at dette forblir et engangstilfelle og at våre lesere vil fortsette å sette pris på våre kommende anmeldelser og tekster.

Redaksjonen, Filmfront.