Episode 126: Deadly Games

[Skrevet av: Pål Frostad den 16.12.2020]

Horror, Sci-fi og Trashpodcasten Attack of the Killer Kast har kommet med ny episode om Deadly Games.

[ Scroll ned å få med deg resten av artikkelen under bildet ]

Thomas er alene hjemme på julaften når han opplever at uvedkommende bryter seg inn i huset han bor i. Thomas tar på seg oppgaven å stoppe innbruddstyven med kløkt og booby-traps. Høres ut som en rip-off av Home Alone sier du? Joda, men Deadly Games kom ut året før.

Deadly Games og Home Alone har for mange likhetstrekk til at det er tilfeldig. Litt for tilfeldig er det at manusforfatter John Hughes visstnok skal ha fått idéen til Home Alone når han «tilfeldigvis» var på ferie i Paris samme år som Deadly Games eller 36.15 Code Pere Noel herjet på franske kinoer.

Hør hva vi synes om denne franske filmen som turte å bryte seg ut av de franske filmkonvesjonene på slutten av 1980-tallet. Og vi snakker selvsagt også om likhetstrekkene mellom Deadly Games og den mer kjente Home Alone.

Med: Chris, Kurt og Jørgen

[ NB: Du kan også lytte til podcasten, Attack of the Kiler Kast, i Itunes eller Spotify ]

Lytt til episoden:
Last ned episoden (Høyreklikk og velg "lagre som")