Band Of Brothers, engelsk (britisk) miniserie fra 2001

Krig, Drama, Miniserie Spilletid: 782 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: Band of Brothers er basert på Stephen E. Ambroses bestselger, og forteller historien om Easy Company, 506. regiment i 101. Airborne Division, U.S. Army. Boka er skrevet etter intervjuer med overlevende fra Easy Company, og etter gjennomgang av soldatenes dagbøker og brev. Den beretter om soldatenes opplevelser - deres usedvanlige tapperhet og usedvanlige frykt. De var et... Les hele

Karakter

(5,8 av 6 | 9,6 av 10 - 27 stemmer)

TV-serien på 1 plass av 328 på listen over alle TV-serier.

Andre titler

Krigens brorskap [Norsk]

Kanaler (TV / Streaming)

NRK1

Hierarki

2001 Band Of Brothers (Miniserie)

Premieredatoer i Norge

29-01-2003 DVD/Blu-Ray

Nøkkelord

1940-tallet | 2 verdenskrig | Krig | Soldat |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

06.04.2008 sier Jerry Black: Band Of Brothers er intet annet enn et mesterverk. Både skuespillere og regissører gjør helt utrolige jobber. I denne serien har de samlet enormt gode skuespillere og kronen på verket er at hovedrollen er spilt av Damian Lewis. Det er vanskelig å finne filmer hvor de samme skuespillerene spiller like bra. Det tyder på at regien har vært god og streng. Jeg har stor respekt for alle som har bidratt med noe i denne filmen og jeg anbefaler den til alle! Jeg har sett serien mange ganger.
18.09.2007 sier kanoner: Fantastisk. Så hele serien i en omgang, og har siden sett den sikkert 10 ganger. Jo flere ganger jeg ser den, jo bedre blir den. Man lærer også de portretterte figurene å kjenne ganske godt. Hvis du likte saving private Ryan, så vil du like denne, selv om den ikke er like intens. Gode slagscener, gode mellommenneskelige scener og en god nok porsjon humor.

CURRAHEE!

(5,8 av 6 / 9,6 av 10 - 27 stemmer)

Land

England, USA

Språk

Produksjonsselskap

Warner Bros. Pictures

«Resident Evil: The Final Chapter»

«Underworld: Blood Wars»

«Valerian and the city of a thousand planets»

«Vår vingård i Bourgogne»

«Pippi Langstrømpe drar til sjøs»

«Nye streker av Emil i Lønneberget»