Nitimemordet, norsk miniserie fra 1976

Kriminal Spilletid: 147 minutter
Handling: Vi befinner oss i NRK's Nitimestudio på Marienlyst. Kjell Thue sitter som sedvanlig ved mikrofonen, og i kontrollrommet sitter Totto Osvold ved spakene. Banksjef Hugo Oswald skal intervjues på direkten, men synker plutselig død sammen i studio, forgiftet for åpen mikrofon. Politietterforsker Helmer og Sigurdson blir satt på saken. Pensjonist Brockman, den myrdede banksje... Les hele

Karakter

(5,3 av 6 | 8,8 av 10 - 4 stemmer)

Kanaler (TV / Streaming)

NRK1

Hierarki

Premieredatoer i Norge

21-03-1976 TV-premiere

Relaterte filmer | Helmer og Sigurdson

Helmer og Sigurdson - Septembermordet (Septembermordet) [1981] | Helmer og Sigurdson - Saken Ruth Wang (Saken Ruth Wang) [1981] | Helmer og Sigurdson - Spøkelsesbussen (Spøkelsesbussen) [1981] | Helmer og Sigurdson - Solospill (Solospill) [1977] | Helmer og Sigurdson - Farlig yrke (Farlig yrke) [1976] |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

09.06.2015 sier Pål Frostad: Digger at NRK legger ut alt de har produsert selv på nett. Føles som en gullgruve for meg som ikke var født da denne serien så dagens lys :)
08.06.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Pål Frostad sin omtale 'Helmer & Sigurdson - Sesong 1 - Strålende norsk og klassisk krimgåte': Må ærlig innrømme at jeg knapt hadde hørt om disse seriene, med de skal sees merker jeg nå!

(5,3 av 6 / 8,8 av 10 - 4 stemmer)

Land

Språk