Prison Break, amerikansk tv-serie fra 2005

Kriminal, Thriller Spilletid: 545 minutter
Handling: De fleste menn vil gjøre hva som helst for å komme ut fra Fox River-fengselet, men Michael Scofield gjør hva som helst for å komme inn. Hans bror Lincoln er dødsdømt for noe han ikke har gjort og kan bare reddes fra innsiden. Bevæpnet med fengselets tegninger tatovert på kroppen og en vanvittig fluktplan sørger Michael for å bli satt inn. Kappløpet mot den elektriske sto... Les hele

Karakter

(5,2 av 6 | 8,6 av 10 | 27 stemmer)

40 plass av 717 på TV-serielisten (94,56%)

Kanaler (TV / Streaming)

TV3 Norge, Netflix

Hierarki

2005 Prison Break (Tv-serie)

Premieredatoer i Norge

14-06-2006 DVD/Blu-Ray

Nøkkelord

Fengsel |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

01.11.2012 sier Pål Frostad: Takk for advarselen. Jeg begynte å få litt nok av konseptet uansett.
01.11.2012 sier Jacob: Enig i det du skriver! En stund siden jeg så Prison Break, men ville gitt sesong to en femmer selv. Vil gi deg en advarsel. Sesong tre og fire er helt elendige i forhold. Du må selvfølgelig velge helt selv, men sesong tre og fire kan nesten ikke sammenlignes. Blir så dumt at det ikke er til å holde ut til tider.
11.03.2009 sier mortenmm: meget enig, serien går bare nedover videre i sesongene, klart den beste sesongen!
09.10.2008 sier Tico: Jeg synes serien var engasjerende hele veien. Det jeg la merke til mest var hvor snill den er. I motsetning til "OZ", som er en HBO produksjon, PB er en "FOX" produksjon. Den er fullstendig blottet for banne ord og ultravold, I motsetning til andre serier som f.eks Sopranos. Det er mange antydninger til banning og vold, men "FOX" er et TV selskap og Ikke kabel TV som HBO. PB er på en måte en snillere versjon av "OZ". Legg merke til det neste gang du ser den så vil du bli litt overrasket. Uansett synes jeg at det er en bra serie fullt av underholdning og "cliffhangers".
20.09.2008 sier kjetil: Ja, jeg falt helt av lasset etter en stund - det dauet jo helt av? Samme med LOST.
19.09.2008 sier Stormen: Helt enig, Pål... Prison Break pleide å være bra - nå virker serien tynnslitt på originalt materiale, og hele greia går på tom tank.

17.09.2007 sier Pål Frostad: Synes denne serien var veldig bra til episode 13 hvor den var ment å ende. Etter dette fikk den mye døtid og bar preg av at manusforfatterne tynte ekstra ut av serien.

(5,2 av 6 / 8,6 av 10 - 27 stemmer)

Land

Språk

Produksjonsselskap

20th Century Fox Television, Rat Entertainment, Adelstein-Parouse Productions, Original Television