Sensommer, norsk film fra 2016

Drama, Mysterie, Thriller Spilletid: 72 minutter Aldersgrense: 12 år
Handling: En eldre norsk forfatter har trukket seg tilbake til en avsidesliggende villa på den franske vestkysten, idet et ungt utenlandsk par på motorsykkelferie får motorstopp like utenfor eiendommen hennes. Ettersom det er langt til nærmeste bilverksted lar hun dem overnatte, og setter dermed startskuddet for et trekantdrama med utgangspunkt i den unge kvinnens graviditet. Grad... Les hele

Karakter

(4,2 av 6 | 6,9 av 10 - 19 stemmer)

Denne filmen ligger på 2173 plass av 5469 på listen over alle filmer. Gå til listen

• Cinema

17-06-2016 Kinopremiere

Omtaler / Anmeldelser

Priser

1 Amanda-nominasjoner Vis priser
  • 2016 Amanda Beste kvinnlige skuespiller (nominert)
  • 2017 Kanonprisen Beste kvinnelige hovedrolle (nominert)

Filmcrew & annet

04.07.2016 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et stilig og gjennomført norsk-fransk mysterium': Hei! Du, det er jeg faktisk kjempeenig i! Jeg tenkte det samme før jeg så filmen, og krysset fingrene for at dette ikke skulle bli nok en traust, tung og sær norsk produskjon. Så feil kan man ta :) Den er nok lit voksen, både i tematikk og stil, så for et ungt publikum treffer den nok ikke blink uansett, men for voksne som har levd litt så føltes den fabelaktig og dyktig helt igjennom. :)
01.07.2016 sier Lisa31: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'Et stilig og gjennomført norsk-fransk mysterium': ser så kjedligt ut

(4,2 av 6 / 6,9 av 10 - 19 stemmer)

• Cinema
  • Filmbuff.blogg.no