The Babadook, australsk film fra 2014

Drama, Grøsser, Thriller Spilletid: 93 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: The Babadook er den skumle barnebokfiguren som skjuler seg i skapet eller gjemmer seg under sengen. Vi følger den utslitte alenemoren Amelie og hennes seks år gamle sønn Sam. Gutten er redd for spøkelser og monstre i huset, og han har store adferdsproblemer. Dette blir ikke bedre når moren leser nattahistorier om spøkelse Babadook, en skapning som hjemsøker alle som får ... Les hele

Karakter

(4,8 av 6 | 8,1 av 10 - 45 stemmer)

Denne filmen ligger på 689 plass av 6467 på listen over alle filmer. Gå til listen

• Montages

Nøkkelord

Monster |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

27.05.2016 sier Borger Østby: Kommentar på Gjesteskribent sin omtale 'Tar en uventet vending': Personlig så vil jeg si at Babadook og Sinister er de 2 beste grøsserne jeg har sett de siste 3 årene.. Jeg anbefaler ihvertfall denne, men skal du få mest mulig ut ifra filmen, så er det viktig at du skjønner hva den egentlig handler om.
07.11.2015 sier Tore Andre Øyås: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'En aleneforelders største mareritt!': Hei! Ja dette er virkelig en film som ikke lener seg på mange jump-scares, men hvor heller det usette o.l. er det spennende. Den er heller ikke noe klisjé, på langt nær, nettopp derfor den skiller seg sånn ut. "The Gift" var hærlig på denne ekle usikre stemningen ja, og det er det en del av her også. Utover dette er det litt vanskelig å forklare "The Babadook", så får heller bare si; gå og se den! ;)
03.11.2015 sier Jacob: Kommentar på Tore Andre Øyås sin omtale 'En aleneforelders største mareritt!': Denne virket interessant! Er for pyse til å se mye skrekkfilm og er ikke veldig fan av skrekksjangerens mange klisjeer, men dette her virket jo originalt. Har den noe av den samme stemningen som The Gift kanskje? Altså skummel og uggen, uten "billige" skvette-gimmicks? Som du sikkert skjønner er jeg på jakt etter filmer som ligner litt på The Gift i stemning og tone.

(4,8 av 6 / 8,1 av 10 - 45 stemmer)

• Montages
  • Silveremulsion.com