The Fall, engelsk (britisk) tv-serie fra 2013

Drama, Thriller Spilletid: 300 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: I de fem spennende episodene som utgjør første sesong av den BBC-viste miniserien The Fall, lagt til Nord-Irland, møter vi Gillian Anderson som politidetektiven Stella Gibson. Når en drapssak i Belfast viser seg umulig å løse, hentes hun inn fra London-politiet for å fange den skyldige. Det tar ikke lang tid før hun er overbevist om at de har å gjøre med en seriemorder. ... Les hele

Karakter

(4,8 av 6 | 8 av 10 - 17 stemmer)

Denne TV-serien ligger på 108 plass av 303 på listen over alle TV-serier.

• People Weekly

Hierarki

2013 The Fall (Tv-serie)

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

11.01.2014 sier Pål Frostad: Dette må jeg sjekke ut :)
10.01.2014 sier Stian Buhagen: Ja, enig med sistnevnte. Ikke minst, hvordan denne serien gjør seg andre gang. Tror dens virkelige potensiale kan skinne gjennom da.
09.01.2014 sier Tore Andre Øyås: Må si meg enig i mye av dette ja. Alt i alt en forfriskende sterk serie, og kjempekjekt å se Anderson tilbake som etterforsker igjen! Hennes karakter er som nevnt iskald og vanskelig å like veldig godt, men dette "gjør" jo også nesten hele serien syns jeg. Veldig godt poeng med å sette henne opp mot denne likandes seriemorderen, et morderportrett som i seg selv er uvanlig... Skal virkelig bli interessant å følge dette videre.

(4,8 av 6 / 8 av 10 - 17 stemmer)

• People Weekly
  • Serienytt.no