Orphan Black, kanadisk tv-serie fra 2013

Action, Drama, Sci-Fi Spilletid: 60 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: Foreldreløse Sarah ser tilfeldigvis en kvinne - som ser ut akkurat som henne selv - kaste seg foran et tog. Besatt av tanken på at hun har en dobbeltgjenger, overtar Sarah den døde kvinnens identitet - og innser snart at det finnes mange flere enn det.

Karakter

(5 av 6 | 8,3 av 10 - 15 stemmer)

Denne TV-serien ligger på 84 plass av 315 på listen over alle TV-serier.

Kanaler (TV / Streaming)

Netflix

Hierarki

2013 Orphan Black (Tv-serie)

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

01.05.2014 sier Stian Buhagen: Hehe sant, det er veldig greit å vite. Skulle egentlig nevne det i anmeldelsen, men det skjedde aldri. Jeg kan si det slik, om du kjøper fortellingen, karakterene og portretteringen av Maslany så har du ingenting å frykte. Tror kanskje jeg var litt kjapp til å avskrive serien før jeg kom skikkelig inn i det :P
01.05.2014 sier Tore Andre Øyås: Skjønner! Bra du sier ifra om dette, for det er jo alltid så krevende å holde ut med en serie om ikke de første episodene fenger veldig, hehe ;)
01.05.2014 sier Stian Buhagen: Takk for gode kommentarer begge to :). Tok en liten stund å skrive det, men det var veldig kjekt å få dette ut! Håper dere begge setter dere ned å ser den, det er virkelig verdt det. Forøvrig ligger denne ute på norske Netflix og derfor jeg valgte å se den igjen, selv om jeg ikke falt for den når jeg så de tre første episodene. Se ihvertfall de fire første, så skjønner dere hva jeg mener :)
01.05.2014 sier Tore Andre Øyås: Imponerende lang og grundig analyse! Virker både interessant og forlokkende dette ja! :)
01.05.2014 sier Pål Frostad: Lang og god anmeldelse av Orphan Black. Dette hørtes veldig forlokkende ut. Ser at serien ligger på HBO-Nordic. Skal skrive den bak øret, fordi dette hørtes ut som noe som var rett i min gate :)

(5 av 6 / 8,3 av 10 - 15 stemmer)

Land

Canada, USA