Grizzly Man, amerikansk dokumentar fra 2005

Dokumentar Spilletid: 103 minutter Aldersgrense: 15 år
Handling: Da Timothy Treadwell døde i oktober 2003, mistet Alaskas grizzlybjørner en utrettelig talsmann. En av dem, bjørn 141, fikk seg også et godt måltid før den selv ble drept. I denne unike dokumentarfilmen tar mesterregissør Werner Herzog i bruk Treadwells egne filmopptak og intervjuer med dem som kjente ham i et makeløst portrett av en enestående mann med en sterk besettels... Les hele

Karakter

(5,1 av 6 | 8,5 av 10 - 27 stemmer)

Denne filmen ligger på 310 plass av 5736 på listen over alle filmer. Gå til listen

• Flickchickcanada.blogspot.no

Nøkkelord

Bjørn | Dyr |

Omtaler / Anmeldelser

Filmcrew & annet

19.02.2011 sier Pål Frostad: Jeg er helt enig med deg. Det virker jo helt idiotisk å friste skjebnen på denne måten. Jeg vil si at det bare var flaks at han overlevde i 13 sommere med nærkontakt med bjørner.
19.02.2011 sier michael: Det er jo greit at han liker bjørner, men å leve sammen med dem må jo være toppen av idioti. Jeg så en naturfilm en gang om en løvemor som mistet ungen sin. Som erstatning adopterte hun en liten gazelle unge, og forsvarte den så godt hun kunne mot andre rovdyr. Det hele endte imidlertid tragisk siden hun ikke hadde noe melk å by den, og til slutt ble gazellen spist av andre løver. Hun greide ikke å holde dem borte. Det hele var fryktelig trist. Denne bjørnemannen må jo være like tragisk, men i motsetning til dyrene så burde jo han vite bedre.

(5,1 av 6 / 8,5 av 10 - 27 stemmer)

• Flickchickcanada.blogspot.no
  • Filmlisten.no